رگ‌های خشکیده هندیجان در انتظار آب

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرجهادکشاورزی هندیجان گفت: کمبود آب رودخانه زهره و عدم تامین آب مورد نیاز زراعی این شهر موجب وارد آمدن خسارت چشمگیری به محصولاتی مانند کلزا، گندم و جو گردید.
کامبیز محسنی با اشاره به خشک شدن آب رودخانه زهره و ممنوعیت کشت تابستانه اظهار داشت: متاسفانه نبود آب برای کشاورزان این شهر باعث شده تا آن ها خسارات زیادی را متحمل شوند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته آب مورد نیاز کشاورزان و دامداران از رودخانه های بالا دست استان و از شهرستان بهبهان تامین می شد اظهار داشت: از ۲ سال گذشته تاکنون این سهمیه بر روی این شهر بسته شده و کشاورزان از آب رودخانه زهره در هندیجان استفاده می کردند.

محسنی علت از بین رفتن محصولات کشاورزی را شورشدن آب این رودخانه به دلیل کمی بارش و خشکسالی اعلام کرد.

رئیس جهاد کشاورزی هندیجان اذعان کرد: بالغ بر ۱۸ هزار هکتار از اراضی این شهر زیر کشت سه محصول گندم و جو و کلزا می باشد.

کامبیز محسنی در خصوص میزان برداشت محصولات کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: گندم از ۴۰ هزار تن به ۱۷ هزار تن، جو ۷ هزار تن به ۱ هزار و ۴۰۰ تن و کلزا از ۵۰ هکتار به ۴ هکتار و برداشت ۱۰ تا ۱۱ تن نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته کاهش یافته است.

این مقام مسئول بی آبی را مهمترین مشکل کشاورزان هندیجان عنوان و خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از نابود شدن قشر کشاورز و دامدار باید هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی وضعیت آب در این شهر ساماندهی اقدام شود.

محسنی علت از بین رفتن بیش از۵۰ درصد محصولات کشت شده در هندیجان را بی آبی و شور شدن رودخانه زهره اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان/*

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.