صادرات و واردات کالا از بندر هندیجان از سر گرفته می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در نشست استاندار خوزستان با مسوولان شهرستان هندیجان در محل فرمانداری هندیجان تبدیل شدن بندر هندیجان به بندر تجاری واردات و صادرات مصوب شد.
بندر هندیجان که سابقه طولانی تجارت را دارد، در چند سال گذشته به دلیل قاچاق سوخت که در این بندر انجام می شد تعطیل شده بود و واردات و صادرات از این بندر انجام نمی گرفت.
گفتنی است از بندر هندیجان به طور مقطعی کالاهای ته لنجی به این شهرستان وارد می شد که از دو هفته گذشته نیز این واردات به این شهرستان انجام نمی گرفت و بازار ته لنجی که در هندیجان راه افتاده بود از دو هفته گذشته تعطیل شده است.
بندر هندیجان رونق اقتصادی خود را از دست داده این در حالی است که در گذشته این بندر از بنادر اقتصادی خوزستان بوده است.
بسیاری از افراد بومی هندیجان که در کار تجارت و واردات و صادرات کالا هستند برای فعالیت خود به شهرهایی همچون دیلم و گناوه مهاجرت کرده و همین موضوع رونق اقتصادی را از این شهر گرفته است.
با تصویب تجاری شدن بندر هندیجان در برنامه استان است که این بندر به منطقه آزاد تجاری در آینده ای نزدیک تبدیل شود و بازار مرزی و تجاری در این شهرستان رونق دوباره بگیرد.
استاندارخوزستان در نشست با مسوولان هندیجان در محل فرمانداری این شهرستان گفت:ازکارهای ضروری ومهم و تأثیرگذار در اقتصاد و معیشت مردم، قانونی شدن بندرتجاری شهرستان هندیجان است.
عبدالحسن مقتدایی بیان کرد: شهرستان هندیجان استعدادهای خوبی در زمینه کشاورزی ، دامپروری ، صیادی دریانوردی و تجارت دارد که از امروز شهرستان هندیجان یک بندرتجاری مهم وتأثیرگذار بامرز آبی ۹۵ کیلومتر می شود.
وی بابیان اینکه بندر سجافی شهرستان هندیجان نیاز به یک انبار بزرگ دارد گفت: با کمک همه دستگاه های اجرایی زمینه واردات وصادرات اجناس فراهم می شود که برای نگهداری اجناس نیاز به انبارهای بزرگ است که راحت تر و سریعتر این اجناس جابجا و با کیفیت خوب به دست متقاضیان برسد.
مقتدایی افزود:با فعالیت تجاری شهرستان هندیجان، شناورهای تجاری و صیادی ساماندهی و دارای مجوز قانونی می شوند و تعاونی های مرزنشین هندیجان که چندسالی است کار تجاری انجام نمی دهند شروع به فعالیت می کنند.
وی با اشاره به جلوگیری از فعالیت شناورهایی که غیرقانونی در این بندر فعالیت می کنند بیان کرد:شناورهای بدون مجوز قانونی، باید مجوزدار در غیر این صورت باید از چرخه فعالیت خارج شوند.
استاندار خوزستان در سفر یک روزه خود در قالب سفرهای درون استانی سه شنبه در راس هیاتی به شهرستان هندیجان مسافرت کرد که در این سفر ضمن بازدید از بنادر و گمرک این بندر نشستی با مسوولان محلی برای رفع مشکلات این شهرستان برگزار شد.
هندیجان با جمعیت ۴۵ هزار نفردر جنوب خوزستان واقع است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.