فرماندار مطرح کرد؛ هندیجان در معرض آلودگی زیست محیطی دریا

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: به مناسبت پنجم مردادماه و سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از اعضای ستاد اقامه نماز جمعه هندیجان در سالن اجتماعات فرمانداری و با حضور فرماندار، معاون فرماندار و امام‌جمعه و مسئولین اجرایی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم امام‌جمعه شهرستان گفت: اقامه نماز جمعه  بهتر از روز جمعه  نیست، در این روز از خروج از منزل تا مصلای نماز جمعه آتش بر انسان و بدن او حرام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شمیل پور افزود:  از فرماندار و معاون فرماندار هندیجان و مسئولین مربوطه که  در جهت حمایت از ستاد نماز جمعه و پشتیبانی مادی و معنوی  از فعالیت‌های فرهنگی با ما  همیاری و همکاری کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی همچنین افزود: ما در هندیجان مشکل مکانی برای برگزاری نماز جمعه داریم و متأسفانه مسجد جامع شهرستان برای برگزاری نماز جمعه کفاف جمعیت را نمی‌کند و  باید مصلا  احداث گردد و  وسیله ایاب و ذهاب برای مردم  فراهم شود.

احمد جعفری نسب فرماندار شهرستان هندیجان نیز در این جلسه گفت: تشکیل این جلسه دو هدف در پی دارد؛ اول آن‌که تقدیر و تشکر از شما برادران مومن اعضای ستاد نماز جمعه است و دوم این است که شما اعضای ستاد نماز جمعه فقط یک مزد و مزایا دریافت می‌کنید که آن‌هم معنوی و الهی است و خبری از مادیات نیست، چراکه مجموعه‌ای از مردم را دورهم جمع کرده و به آن‌ها خدمت می‌کنید و آن‌ها را از انزوا و فردگرایی خارج می‌نمایید.

وی با انتقاد از صنایع پتروشیمی مستقر در شهرستان ماهشهر گفت: قرار بر این بود که شرکت پتروشیمی بندر امام مبلغی برای کارهای فرهنگی به شهرستان هندیجان اختصاص دهد تا آن را در اختیار ستاد نماز جمعه قرار دهیم. این مبلغ نقدی نیست، فقط تجهیزات لازم برای ستاد نماز جمعه را می‌توان خریداری کرد، البته فقط در حد حرف زدن است و هنوز قطعی نشده است. حق مردم هندیجان بیش از اینها می باشد، اما چیزی که از صنایع پتروشیمی ماهشهر به مردم هندیجان می رسد  کمتر از آن است که بتوان کار بزرگی کرد. شهرستان هندیجان در معرض آلودگی محیط زیست دریایی است که انتظار است مسولان صنایع پتروشیمی منطقه ویژه با توجه به محروم بودن مردم هندیجان از نظر اعتبارات توجه خاصی بکنند تا ما بتوانیم با کمک مسولان منطقه ویژه  کاری در حق مردم هندیجان انجام بدهیم.

لازم به ذکر است که صنایع پتروشیمی بندر امام مستقر در حوزه شهرستان ماهشهر در هفتاد کیلومتری غرب بندر هندیجان واقع شده اند.
محمد مهدی صادقی – خبرنگار عصر جنوب در هندیجان

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.