آیت الله شفیعی: ما با انجام ندادن برخی رسوم به بن بست نمی رسیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در چهارمین همایش سران طوایف و عشایر در شهرستان هندیجان خواستار اتحاد همه اقوام ایرانی حول محور ولایت فقیه شد.
آیت الله سید محسن شفیعی نماینده  مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: من از شما مؤمنان می خواهم این وحدتی که در بین ماست را حفظ کنید و مواظب باشید که فتنه های دشمن در شما اثر نکند و وحدتی که از انقلاب اسلامی تا کنون ایجاد شده در شما شکاف ایحاد نکند و فتنه شیعه و سنی را در بین خود راه ندهید و به آن دامن نزنید.
  آیت الله شفیعی بیان کرد: حدیثی  از پیامبر  گرامی  اسلام (ص) آمده است که مسلمانان باید در مقابل دشمنان یکدست و برادر باشند و همانگونه که می دانید تأکید اسلام بر وحدت و برادری مسلمانان است تا دیر نشده باید دشمن را از خانه  بیرون کرد،در حالی که خواسته بزرگ دین  وحدت و خواسته بزرگ دشمن بر هم زدن این  وحدت است.
وی تأکید کرد: مسائل  و عرف هایی بین هر طایفه ای وجود دارد  و هر قومی یک آداب و رسومی دارد و این را بگویم که این آداب رسوم قسمت اعظم آن  یادگارهای  از دوران جاهلیت است  شما که  مسلما ن و شیعه و ولایتمدار هستید باید این افکا را کنار بگذارید، امروز حکومت ، حکومت علوی است و در رأس حکومت  علوی دیروز امام راحل بود و امروز حضرت آیت الله عظمی امام خامنه ای  قرار دارد  و هر دو سروران سید و اولاد  پیغمبرند و شما سران و طوایف بسیار به اهل بیت  احترام می گذارید و رسوم خود را بر پایه فکری اسلام بنا بنهید نه تبعیت از رسوم جاهلیت.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اطاعت از این انقلاب واجب است و  تبعیت و تقویت و حمایت از این  انقلاب  واجب تر و این آداب  و رسومی که بین عشایر است باید از اسلام و انقلاب نشأت بگیرد و می خواهم که این آداب و رسوم جاهلیت که هیچ کاربردی در زندگی روزمره ما ندارند را لغو کنیم چه لزومی  دارد که  آنها را اجرا کنیم کارهایی مانند  تیر اندازی که جز تحمیل هزینه های بی خود  و غیر ضروری هیچ نفعی  دیگری ندارد .
وی گفت: از سران طوایف و عشایر می خواهم که از برگزاری رسوم بی خود و پر هزینه در عشیره های خود خودداری کنند و با آنها مبارزه کنند زیرا که اکثر آنها جز رسوم دوران جاهلیت می باشند و  در شأن یک مسلمان و یک دولت اسلامی نیست.
آیت الله شفیعی در ادامه افزود: انقلاب  اسلامی آداب و رسوم اسلامی و  منطقی دارد و  شما اگر می خواهید آداب و رسومی اسلامی داشته باشید  بیاید از اسلام بهره  ببرید و تبعیت کنید و این را بگویم که احترام و تبعیت شما از اسلام و انقلاب نزد خداوند محفوظ است .
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: من از سال ۶۲ تا ۷۵ ریاست دادگستری استان خوزستان را برعهده داشتم و با این آداب و رسوم مبارزه کردم و مهمترین شهرهایی که از آن تبعیت کردند مردم شهرستانهای ماهشهر و هندیجان بودند و این بسی جای امید است ،البته بسیاری از  اشخاص و بزرگان علمی و دینی ما در استان  بودند که رسم برگزاری دوم و سوم  مراسم فاتحه خوانی در مساجد را برداشتند تا جلوی این هزینه های گزافی که بر خانواده متوفی تحمیل می شود ،کمتر شود.
آیت الله شفیعی در ادامه تأکید کرد: ما با انجام ندادن برخی رسوم به بن بست نمی رسیم  و از پیرمردهای عاقل و متدین عشایر بخواهید که بیایند و وارد عمل  بشوند و همچنین با مسئولین  نظام ، فرماندار و امام جمعه در حوزه  صلاحیت آنان مشورت بخواهیم تا خودتان آثار و نتایج آن را ببیند .
وی در پایان گفت:این هزینه ها و این آداب  و رسوم ها شخصیت نمی آورند و بگذارید برداشتن این رسم  های بی مورد از هندیجان و ماهشهر شروع  بشود  تا به سراسر طویف و عشایر استان انتقال یابد تا به اسلام و انقلاب کمک کنید و همچنین از اختلاف های شیعه و سنی خودداری کنید و نگذارید که دشمن در شما نفوذ پیدا کند به فکر  دشمن باشید و ما امید واریم به برکت ماه شعبان که خود یکی از شعبه های رحمتی باشد که خداوند متعال  بر ملت ایران  نازل  فرماید .
محمدمهدی صادقی – خبرنگار عصر جنوب – هندیجان
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.