امام جمعه هندیجان: مردم هندیجان از اطعام در مراسمات فاتحه خوانی خوداری کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه شهرستان هندیجان در خطبه های نماز جمعه گفت: سر بریدن ۲۱ مصری توسط گروه تروریستی داعش در لیبی را محکوم می کنیم و به همه جامعه جهانی و تمامی ادیان و مذاهب از همین جا اعلام می داریم که داعش از اسلام از داعش نیست و یک دروغ بزرگ است.
به گزارش عصر جنوب از هندیجان؛ حجت الاسلام و المسلمین علی شمیل پور افزود:فریب این پرچم های لا اله الا الله را نخورید و بدانید که  داعش دست پرورده خود آمریکا می باشد و اکثر نیروی های داعش از کشور های ضد اسلام است و دین اسلام دین رحمت و عطوفت و مهربانی است و هیچ سازگاری با سر بریدن این همه  انسان را ندارد  دین ما  این کارها را محکوم می کند و حقوق  همه بشریت مورد احترام  ما هستند  و از داعشیون  بیزار هستیم.
شمیل پور عنوان کرد: مذاکرات هسته ای ابتدا بین معاونین وزراء برگزار می شود و روز یکشنبه وزیران امور خارجه به صورت دو جانبه و چند جانبه با گروه ۱+۵ و آمریکا مذاکره شروع می شود  و ما مذاکراتی  را می پسندیم که به عزت و اقتدار و شرف جمهوری اسلامی ایران ضربه ای نزند ما بارها از تریبون نماز جمعه گفتیم که  انقلاب ما انقلابی که مردم ان را  خواستند و این همه خون دادیم  که زیر بار زور و منت  قرار  نگیریم  و کاری نکنند که استقلال  ما از بین برود ما حاضر هستیم با این همه تحریم ها رشد اقتصادی و پیشرفت خود را  ادامه  بدهیم.
وی بیان کرد: آمریکا  توطئه گر بداند که تا کنون با این  تحریم ها  نتوانسته جلوی پیشرفت  را بگیرد بلکه بیشتر پیشرفت کردیم و خود رئیس آژانس انرژی اتمی چند روز پیش و سالهای  قبل اعلام کردند هیچ انحرافی  در انرژی هسته ای  ایران نیست  و اما آنچه حق مسلم  ماست را ادامه می دهیم  و هیچ کوتاهی  نمی کنیم و از هیچ کشوری  نمی ترسیم.
خطیب نماز جمعه هندیجان اظهار داشت: یکی از علل های مذاکره ما این نیست که تحریم ها را بردارند بلکه این است به همه جهانیان بفهمانیم و بدانند که ایران هیچ گونه  انحرافی  در انرژی  صلح آمیز هسته ای ندارد و بداند که ایران  زیر بار ذلت نمی رود.
 حجت الاسلام و المسلمین شمیل پور امام جمعه شهرستان هندیجان تآکید کرد:  در برخی از مکان ها که منشاء گرد و غبار  بوده بازدید کردند و پیشنهاد دادند که باید در استان کاشته شود اما آن چیزی که در هندیجان قرار شد انجام بشود کاشت ۱۱ هزار نهال در شرق هندیجان و به وسعت ۱۱۰ هکتار باید نهال کاشته شود و از مسئولین می خواهم که این کار را انجام بدهند که تا کنون ۵۰ درصد این کار پیشرفت کرده واداره منابع  طبیعی  در این کار سرعت عمل داشتند  تقدیر و تشکر  می کنم.
  وی تصریح کرد: اما در مورد خانم ابتکار که پیشنهاداتی دادند که ولی باید توجه داشته باشید وقتی حرفی را می زنید باید پیگیری شوند و استان خوزستان سرزمینی بود که ۸ سال در جنگ تحمیلی ایستاد و دین خود را به اسلام ادا کردجلوی شرق و غرب ایستادگی کرد و اگر لازم شد باز دوباره می ایستد و در برابر هر حرفی که می زنیم می ایستیم ولی باید  شهر ها روستا ها  را ببینید و بعد از آن حرف بزنید و پیشنهاد بدهید.
 وی در ادامه گفت: من از مردم مؤمن شهرستان هندیجان یک نهضت دیگری می خواهم که در ابتدا از مردم هندیجان و بخصوص  از سران عشایر  جا دارد  بابت رفع تیر اندازی ها در مراسمات که واقعا ۶۰ الی ۷۰ درصد  کاهشه پیدا کرده از همه شما تشکر می کنم اما کار دیگری مانده  که همت همه را می طلبید و آن برداشتن غذا در مراسم فاتحه خوانی است که یک کار من درآوردی و خلاف اسلام می باشد.
شمیل پور تأکید کرد: فاتحه جز حوادث غیر مترقبه و یک امر تحمیلی است یعنی کسی نمی داند که چه موقع اتقاق می افتد و هنگامی که رخ می دهد وپ باید اهل میت اول مراسم فاتحه اعلام بکنند که فاتحه ۲ ساعت       می باشد و غذا نیست و باید این کار کم کم فرهنگ سازی شود.
امام جمعه شهرستان هندیجان بیان داشت: خوبی فاتحه به تلاوت فاتحه است و خواستار رحمت برای میت و قرآن خواندن و خواندن روضه سید الشهداء می باشد لذا ما از همه سران عشایر و بزرگان طوایف و آنهایی  که تأثیرگذار بر اجتماع هستند می خواهیم از همین فردا شروع  کنند که هنگام نماز در مسجد غذا ندهند و این کار باعث می شود نماز به جماعت خوانده نشود و همه توجه ها به غذا دادن باشد لذا باید بررسی و پیگیری شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.