اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به پروژه‌های شهری و روستایی هندیجان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ به پروژه‌های شهری و روستایی هندیجان خبر داد.

حبیب آقاجری امروز اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی شهرهای هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بندرامام، مشکل بیکاری است که باید برای رفع آن همه تلاشمان را به‌کار ببندیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات هندیجان در مورد مسائل درآمدی است، حوزه ما دارای نفت، گاز و پتروشیمی بوده و باید دستگاه‌های مرتبط با این حوزه‌ها به شهرستان‌ها پرداخت‌های داشته باشند.

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همین زمینه تاکنون چندین جلسه با مسئولان در تهران و مرکز استان داشته که بتوانیم سهم آلایندگی‌ها را برای تمام حوزه انتخابیه در نظر بگیریم.

آقاجری گفت: در خصوص چاه‌های نفت هندیجان و پرداخت نکردن مالیات ارزش افزوده در سفرهای قبلی به اعضای شورای اسلامی شهرستان تاکید شده پیگیری کنید و شماره چاه‌های نفت را برایم مشخص کنید که با پیگیری‌های مکرر قول داد شده که پرداختی از این چاه‌ها به‌طور مستمر به هندیجان صورت گیرد زیرا بدون منابع مالی کاری نمی‌توان از پیش برد.

وی تصریح کرد: برای پروژه‌های هندیجان مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ در بخش‌های ورزش، بهسازی راه‌های روستایی و بهداشت و درمان و آبرسانی به روستاها اختصاص یافته که طی دو مرحله پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان برای تکمیل استخر سرپوشیده هندیجان که مورد نیاز جوانان و نوجوانان ورزش دوست شهرستان است اختصاص داده شده و ۶۵۰ میلیون تومان برای بهسازی راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

آقاجری ادامه داد: همچنین در دو مرحله مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای توسعه ورزش و زمین چمن درشهر و روستاها تخصیص داده شده و ۲۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به روستای مشراکه اختصاص داده شده است.

وی متذکر شد: در بخش آبزی پروری نیز حدود یکهزار هکتار زمین در بندر سجافی در اختیار سپاه قرار گرفته که تا ۵ هزار هکتار قابل افزایش خواهد بود و این بخش با توجه به استعداد بالقوه هندیجان در بخش ماهی و میگو می‌تواند در چند زمینه ایجاد اشتغال کند و در سال‌های آینده بازده خوبی داشته باشد.

– فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.