رودخانه زهره هندیجان سیراب می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار هندیجان گفت: دریچه‌های سد آسک و کوثر بر روی رودخانه زهره باز شد و مشکل کم‌آبی این منطقه به‌زودی برطرف خواهد شد.احمد جعفری‌نسب با اشاره به مشکل کشاورزان این منطقه در رابطه با وضعیت آب رودخانه زهره اظهار داشت: این درست است که رودخانه زهره با مشکل کمی آب مواجه شده و در همین راستا کشاورزان و ساکنان روستاهای اطراف رودخانه را با مشکلاتی جدی مواجه کرده، اما مسئولان نیز در این خصوص تلاش زیادی برای رفع مشکلات کرده‌اند.وی در همین ارتباط افزود: جلسه‌ای را با حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع ایران در تهران داشته و تبادل‌نظرهایی انجام گرفت تا هر چه سریع‌تر مشکل آب رودخانه زهره حل و فصل شود.

فرماندار هندیجان اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد برای حل مشکل کشاورزان، سد کوثر و یا آسک رهاسازی شود زیرا در مدت زمان یک ماه رودخانه زهره هندیجان خشک شده و همین امر به بخش کشاورزی شهرستان لطمه وارد کرده بود.

جعفری‌نسب گفت: این امر مصوب و بلافاصله محقق شد و خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی از بابت تامین آب رودخانه پیش روی کشاورزان هندیجانی قرار ندارد.

وی ادامه داد: اما به دلیل اینکه این رودخانه حدود یکماه خشک بوده تا به‌وسیله بازگشایی دریچه‌های سد پرآب شود، زمان‌بر است و به همین دلیل از کشاورزان و مردم منطقه انتظار داریم صبوری بیشتری به خرج دهند.

این مسئول عنوان کرد: از هفته گذشته تا به امروز نیز برای اطمینان از بازگشایی و بسته نشدن دریچه‌های سد چندین بازدید توسط معاون فرمانداری، بخشدار و شخص خودم صورت گرفته که صحت این امر را تائید کنیم.

جعفری‌نسب در پایان گفت: به دلیل اینکه انهار سنتی منطقه زیدون در بالادست این رودخانه (زهره) قرار دارند طبیعی‌ست که پرآب‌تر بوده و مناطق پایین‌دست که شامل روستاهای اطراف رودخانه هستند از کم‌آبی بیشتری برخوردار باشند که این امر نیز طی روزهای آتی و با سیراب شدن رودخانه هندیجان از سدها مرتفع خواهد شد.

– فارس
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.