نواقص کشتارگاه دام هفتکل رفع شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره دامپزشکی هفتکل خواستار رفع نواقص کشتارگاه دام این شهر به همت شهرداری شد.

صبح امروز جلسه تعیین ناظر ذبح شرعی کشتارگاه دام  شهرستان هفتکل در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام مسعود لویمی نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی و امام جمعه شهرستان هفتکل، شهردار، مدیر جهادکشاورزی، معاون سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان برگزار شد، امید ممبینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هفتکل ضمن بیان آمار کشتار دام شهرستان طی سال‌های ۹۲ و ۱۰ ماهه اول سال ۹۳ و تشکر از زحمات شهرداری در خصوص رفع برخی از نواقص عمده کشتارگاه سایر نواقص موجود را بیان کرده و خواستار رفع این نواقص شد.

ممبینی با اشاره به برخی از بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو و راهکار جلوگیری از شیوع آن در کشتارگاه در صورت وجود سردخانه بالای صفر درجه، عنوان کرد که با هزینه کم و راهکار ساده می‌توان جلوی شیوع این بیماری را گرفت.

همچنین حجت‌الاسلام لویمی امام جمعه هفتکل نیز در این جلسه به بیان اهمیت بهداشت و نظارت شرعی در زندگی انسان‌ها به خصوص مسلمانان و شیعیان پرداخت و اظهار کرد: دین اسلام در خصوص احکام مربوط به ذبح شرعی و همچنین بهداشت مواد غذایی بسیار دقیق و حساس برخورد می‌کند که در این راستا اداره دامپزشکی و دفتر نمایندگی ولی فقیه وظیفه خطیر نظارت بهداشتی و نظارت شرعی بر ذبح را با تلاش و جدیت پیگیری می‌کنند.

شهردار هفتکل نیز ضمن بیان پاره‌ای از مسائل و مشکلات مالی شهرداری خواستار برنامه زمان‌بندی شده از سوی دامپزشکی جهت رفع نواقص کشتار شد.

در پایان این جلسه شیخ جعفر ممبنی به عنوان ناظر ذبح شرعی کشتارگاه دام شهرداری هفتکل معرفی شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.