کلاهبردار میلیاردی شبکه‌های اینترنتی در دزفول به دام قانون افتاد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی در این شهرستان دزفول خبر داد.

سرهنگ سید محمد صالحی، جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری بصورت فریب کاربران در شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی و أخذ طلا و جواهرات آن‌ها به منظور بروز کردن یا معاوضه گفت: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان دزفول قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات گسترده و همچنین بررسی‌های فنی، موفق به شناسایی هویت متهم شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به شگرد کلاهبرداری خود از طریق فریب تعدادی مونثه در فضای مجازی و أخذ طلا و جواهرات آن‌ها جهت بروز کردن یا معاوضه اعتراف نمود.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: کارشناسان ارزش ریالی طلا و جواهرات سرقت شده از مالباختگان را بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی در خاتمه ضمن اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست فریب افرادی را که بصورت تلفنی یا اینترنتی و به عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری از طریق فضای مجازی می‌کنند را نخورند و با مشاهده موارد مشکوک سریعا پلیس را از طریق سامانه ۱۱۰ مطلع کرده تا نسبت به دستگیری متخلفان و فرصت طلبان اقدام شود.

مطالب پیشنهادی