پل شناور دزفول بازگشایی شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: پل شناور دزفول که بر اثر طغیان رودخانه دز آسیب دیده بود پس از بازسازی از سوی شهرداری دزفول از روز پنجشنبه بر روی خودروها بازگشایی شد.

افزایش دبی رودخانه دز از ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه در شرایط عادی به حدود پنجهزار متر مکعب در اواخر فروردین ماه امسال خسارت سنگینی به زیر ساخت های شهری ، بخش کشاورزی و دامداری و نیز مناطق روستایی دزفول وارد کرد.
به گزارش ایرنا شهردار دزفول پنجشنبه در آیین بازگشایی پل شناور با اشاره به خسارت سنگین وارده به زیر ساخت های شهری و گردشگری ساحل رودخانه دز ناشی از طغیان این رودخانه گفت:با وجود جبران نشدن خسارت وارده ، شهرداری دزفول از محل در آمدهای خود اقدام به بازسازی خرابی ها کرد.
محمدرضا کرمی نژاد افزود: با بسته شدن پل باستانی دزفول بر روی خودروها پل شناور مجاور آن نقش مهمی در تردد خودروها به شرق و غرب دزفول و کاهش بار ترافیکی دارد که ترمیم و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار کرد:باوجود تلاش بسیار شهرداری دزفول برای جایگزین کردن پل جدید به جای پل شناور فعلی که در سیل آسیب دیده بود ، نتیجه ای حاصل نشده و به ناچار پل شناور فعلی با هزینه شهرداری تعمیر و بازسازی شد.
پل شناور دزفول در سال ۱۳۸۰ برای کاهش بارترافیکی و سهولت دسترسی به مناطق شرق و غرب رودخانه دز توسط شهرداری دزفول بر روی رودخانه احداث شد.
به مناسبت دهه ولایت و امامت چند طرح عمران شهری با حضور مسئولان محلی در دزفول افتتاح شد.
همچنین ۷۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل شهری دزفول افزوده شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.