نجات جان ۲ جوان از کانال آب در دزفول توسط حریم بانان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: حریم بانان شبکه آبیاری شمال خوزستان ۲ راکب موتورسیکلت را که درون کانال آبیاری کشاورزی سقوط کرده بودند نجات دادند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان روز دوشنبه در خصوص این حادثه به ایرنا گفت:حریم بانان این شرکت حین گشت زنی در محدوده شبکه در نزدیکی روستای بنوت دزفول متوجه سقوط یکدستگاه موتورسیکلت در کانال آبیاری کشاورزی شدند.
محمد اسلامی افزود:در پی این حادثه حریم بانان شبکه آبیاری دز با سرعت عمل و با استفاده از امکانات خود ، راننده و ترک نشین موتورسیکلت را که یک زن بود سالم از بستر کانال آبیاری خارج کردند.
وی با بیان ممنوعیت تردد در جاده های مجاور کانال های آبیاری از اهالی منطقه خواست به منظور حفظ جان خود و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار حریم کانال های آبیاری را رعایت کنند.

۸۲۱۴۴۰۳۴-۷۰۸۵۴۷۷۳
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان همچنین به ۳۸۱ مورد گشت زنی در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت تاسیسات شبکه های آبیاری دز وکرخه شمالی بصورت روزانه و شبانه مورد بازدید قرار گرفته و تخلف صورت گرفته به حراست شرکت گزارش شده است.
وی افزود:گشت ویژه حفاظت از شبکه های آبیاری در بیش از یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر کانال و تاسیسات مربوطه در شبانه روز انجام می شود.
اسلامی بیشترین نوع تخلف را تصرف حریم کانال و زهکش های آبیاری عنوان کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال ۸۶ پرونده با موضوع تخلف از قبیل تصرف حریم،سرقت آب و خسارت به تاسیسات در محاکم قضائی تشکیل شده که از این تعداد در ۴۵ مورد حکم قضایی صادر گردید.
معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان از اقدامات شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در حوزه حریم بانی و جلوگیری از تخلفات قدردانی کرده است.
شبکه آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه های دز و کرخه شمالی با بیش از یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر کانال و زهکش نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی شمال خوزستان دارد.
سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرهای دزفول ، اندیمشک و شوش در شمال خوزستان تولید می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.