زمین خواری در دزفول

عصر جنوب – asrejonoob.ir: اهالی و اعضای شورای اسلامی روستای مهاجرین دزفول حل مشکل زمین خواری در این روستا را خواستار شده و اظهار داشتند:یک هکتار از اراضی این روستا واقع در محدوده طرح هادی مورد تملک غیرقانونی قرار گرفته است.

روستای مهاجرین از توابع بخش مرکزی دزفول با حدود چهار هزار نفر جمعیت در سه کیلومتری دزفول واقع است.
چند تن از اهالی این روستا با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار پیگیری و رسیدگی به وضعیت زمین خواری در این روستا شدند.
محمد آدینه دهیار روستای مهاجرین دزفول در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:حدود ۱۱ هزار متر مربع از اراضی روستای مهاجرین واقع در طرح هادی این روستا و تحت اختیار جهاد کشاورزی با تخلف و سوء استفاده تصرف شده است.
وی با اشاره به اینکه این اراضی دولتی بوده و در حال حاضر در تملک بنیاد مسکن می باشند افزود:طبق ضوابط و قوانین این اراضی جزو طرح هادی بوده که بنیاد مسکن باید در خصوص اجرای طرح هادی اقدام می کرد اما به بهانه نداشتن سند تاکنون اقدامی در این اراضی صورت نگرفته است.
دهیار روستای مهاجرین دزفول افزود:بیش از ۱۰ سال پیش زمینه سوء استفاده برای دخل و تصرف در این اراضی و در نامه نگاری از سوی دو نهاد دولتی فراهم شد و برخی از زمین ها نیز به فروش رسیده و در برخی دیگر ساخت و ساز شده است.
محمدرضا محمودی زاده یکی از اعضای شورای اسلامی روستای مهاجرین نیز به نمایندگی از اعضای شورای این روستا گفت:تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از اهالی روستا با تهیه تومار شکایت خود را به استانداری ،فرمانداری،بنیاد مسکن ،دفتر نماینده و حتی تهران ارسال کرده اند و بارها تجمع کرده اند ولی تاکنون مسوولان پاسخ قانع کننده ای به اهالی نداده اند.
وی افزود:بنیاد مسکن می گوید مالک نیست درحالی که در نامه هایی که موجود است اجازه دخل و تصرف را برای فردی شناخته شده صادر کرده است و در مکاتبات عنوان مالک را برای وی قید کرده تا بدون مشکل مراحل اداری را طی کند.
محمودی زاده با تاکید بر اینکه هر گونه خرید و فروش زمین دولتی طبق قانون جرم محسوب می شود اظهار کرد: در مورخه ۲۹ آبانماه ۹۳ قرار مجرمیت فرد مورد نظر در شعبه ۳ دادسرای دزفول صادر شد و به دادگاه ارسال شد که در دادگاه به صرف اینکه فرد مورد نظر تصور مالکانه داشته از جرم برائت شد و هیچ اقدامی در جهت بازپس گیری زمین ها صورت نگرفت و حکم دادگاه بر اساس طرح تفکیک و تملک دارایی ها صادر شده است در حالی که هیچ تفکیکی صورت نگرفته است.
این عضو شورای اسلامی روستای مهاجرین با اشاره به اینکه طرح هادی باید از ۱۰ پیش اجرامی شد گفت:طرح هادی نیز در حال حاضر به وضعیت زمین خواری گره خورده و مسوولان اجرای طرح هادی را درگرو تعیین تکلیف این اراضی می دانند در حالی که می توان طرح هادی را در حدود هفت هکتار دیگر از اراضی این روستا اجرا کرد تا مشکل این روستاییان حل شود.
وی افزود:در آخرین پیگیری در نشستی با دادستان دزفول مقرر شد بخش باقی مانده از زمین مذکور به بنیاد مسکن بازگردانده شود و بنیاد مسکن زمین را به واجدین شرایط واگذار کند.
عبدالقاسم عبدالهی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی روستای مهاجرین نیز با اشاره به اینکه اهالی این روستا از سال ۸۹ پیگیر حل این مشکل هستند گفت:به دلیل عدم پیگیری مسوولان راه برای افراد سوء استفاده گر باز شده و سه هکتار دیگر از اراضی این روستا توسط برخی عشایر منطقه قطعه بندی و بفروش رفته است که این تخلف ناشی از سهل انگاری دستگاههای دولتی ذیربط می باشد.
اعضای شورای اسلامی روستای مهاجرین دزفول از رییس قوه قضاییه و دادستان کشور خواستار پیگیری موضوع زمین خواری در این روستا شدند تا جلوی این زمین خواری گرفته شود.
نصرالله فخرمجدیان بخشدار مرکزی دزفول نیز در این خصوص با تایید تخلف در روستای مهاجرین دزفول گفت:موضوع تخلف در خریدو و فروش زمین در روستای مهاجرین دزفول از طریق قضایی در حال پیگیری است و حل موضوع به زمان نیاز دارد.
وی افزود:با توجه به اینکه زمین به اهالی واگذار و اهالی اقدام به فروش آزاد آنها می کنند درحال حاضر هیچ گونه زمینی به اهالی واگذار نمی شود.
بخشدار مرکزی دزفول با اشاره به اینکه تعداد افراد متقاضی زمین در روستای مهاجرین بیش از زمین موجود می باشد گفت:طبق توافق صورت گرفته زمین به اهالی واگذار نمی شود و به جای آن خانه دو واحدی از سوی بنیاد مسکن ساخته می شود و به متقاضیان واگذار خواهد شد.
خبرنگار ایرنا موفق به برقراری ارتباط با بنیاد مسکن دزفول برای دریافت پاسخ در این خصوص نشد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.