راه‌اندازی آکادمی ارتقا مهارت‌های بسکتبال در دزفول

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس هیات بسکتبال دزفول از راه‌اندازی کمپ ارتقا مهارت‌های بسکتبال در این شهرستان خبرداد.

محسن معزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: زمانی که فعالیت‌مان را شروع کردیم، بسکتبال دزفول از نظر دانش فنی و تجهیزات در سطح خیلی پایینی قرار داشت ولی ما با یک طرح و برنامه پنج ساله، درصدد رفع کمبودها برآمدیم.

وی افزود: در ابتدای کار چند مربی ایرانی بین‌المللی و خارجی به دزفول آوردیم و از آن‌ها بهره بردیم. ما دوره‌های مختلفی هم در بخش داوری برگزار و اقدام به جذب افراد جدید در داوری کردیم و همین باعث شد که تعداد داوران درجه یک، دو و سه شهرستان نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.

رییس هیات بسکتبال دزفول بیان‌ کرد: در زمینه تجهیزات هم اقدام به تجهیز دو سالن شهرستان کردیم و در حال حاضر مشکلات‌مان حاد نیست و فقط برای توپ، حلقه و لباس در مضیقه هستیم و هیچ ارگانی نیست که در این زمینه به ما کمک کند و هیچ کسی برای حمایت، قدم جلو نمی‌گذارد و ما از جیب خودمان و با کمک خانواده‌ها، کمبودهای موجود را رفع می‌کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین اقدام به تشکیل مدرسه بسکتبال شهرستان دزفول به نام شهید لحافچی کردیم و کمیته استعدادیابی‌مان برای اولین بار جهت جذب افراد مستعد وارد مدارس ابتدایی شد. مدرسه بسکتبال شهرستان هم در دو تایم مشغول به فعالیت است.

معزی‌فر با بیان این‌که باتوجه به فعالیت‌مان، امکانات برای ما فراهم نبوده است، گفت: ما خودمان باید امکانات را فراهم کنیم. به هر حال ما برای رشد و پیشرفت بسکتبال دزفول از جیب خودمان و کمک خانواده‌ها، استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: ما سالی سه تا چهار بار به صورت پیوسته در رده‌های مینی و نونهال، مسابقه برگزار می‌کنیم و همین هم باعث شد که دزفول برای اولین بار قهرمان مسابقات مینی بسکتبال استان شود و می‌توان گفت برنامه‌ریزی‌های ما جواب داد و تمام این‌ها نیز به خاطر انگیزه ایجاد شده توسط حضور تیم شهرداری دزفول در لیگ یک کشور است که شانس خوبی هم برای راه‌یابی به لیگ برتر کشور دارد.

رییس هیات بسکتبال دزفول خاطرنشان‌کرد: ما همچنین درصدد راه‌اندازی کمپ ارتقا مهارت‌های بسکتبال در دزفول هستیم که مختص رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است. این کمپ قرار است زیر نظر محمدی‌منش که مربی تیم‌ملی مینی‌بسکتبال است، برگزار شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.