۲ برادر؛ عامل گروگانگیری ۱۵۰ هزار دلاری دزفول + جزئیات

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ربایندگان جوان دانشجوی دزفولی ۲ برادر بودند که قصد داشتند با اجرای این نقشه و به جیب زدن ۱۵۰ هزار دلار یک‌شبه پولدار شوند.

این گروگانگیری شامگاه سه‌شنبه ۲۹ دی‌ماه‌ در یکی از خیابان‌های شهر دزفول رخ داد. آن شب حسن ۲۷ ساله سوار بر پژو ۲۰۶ خود خانه را ترک کرد اما هنوز مسافت زیادی طی نکرده بود که یک خودروی پژو ۴۰۵نقره‌ای از پشت سر با او تصادف کرد. مرد جوان پیاده شد تا ببیند چه اتفاقی افتاده که در همین هنگام ۲مرد نقابدار درحالی‌که سلاح گرم در دست داشتند با تهدید او را ربودند و فرار کردند.

یک ساعت از ماجرای آدم‌ربایی گذشته بود که آدم‌ربایان با برادر بزرگ‌تر حسن تماس گرفتند و برای آزادی‌ گروگانشان ۱۵۰هزار دلار خواستند. از همان زمان تحقیقات پلیس برای ردیابی گروگانگیران آغاز شد تا اینکه ۴۸ساعت پس از آدم‌ربایی، گروگانگیران که متوجه شده بودند پلیس در یک قدمی آنهاست، از ترس دستگیری گروگانشان را رها کردند و متواری شدند. با آزادی جوان ربوده شده تحقیقات برای دستگیری گروگانگیران ادامه یافت. گروگان رها شده می‌گفت که آدم‌ربایان او را به باغی در اطراف شهر منتقل کرده بودند اما در همه این ۴۸ساعت چشمانش بسته بود و چهره گروگانگیران را ندیده بود.

کارآگاهان برای یافتن ردی از آدم‌ربایان به جست‌وجو در باغ‌های اطراف شهر پرداختند تا اینکه توانستند باغی که در اختیار آدم‌ربایان بود را شناسایی کنند. صاحب باغ می‌گفت که ۲برادر باغ را برای تفریح از او گرفته بودند و وی خبر نداشت که آنها قصد آدم‌ربایی دارند. مأموران که حالا هویت آدم‌ربایان را شناسایی کرده بودند طی یک قرار صوری موفق به دستگیری هر دوی آنها شدند. برادر بزرگ‌تر که ۳۴ساله و متاهل است طراحی نقشه گروگانگیری را برعهده گرفت و گفت: از مدتی قبل به‌دلیل بدهی‌های زیادی که داشتم ورشکست شدم.

به‌دنبال راهی می‌گشتم تا بدهی‌هایم را پرداخت کنم. من بارها برای صرف غذا به تالاری رفته بودم که متعلق به برادر گروگانمان بود؛ به همین دلیل می‌دانستم که آنها وضع مالی خوبی دارند. برای اینکه بتوانم بدهی‌هایم را پرداخت کنم نقشه گروگانگیری کشیدم و با کمک برادرم آن را عملی کردیم اما از ترس دستگیری، بی‌خیال ادامه ماجرا شدیم و گروگانمان را رها کردیم. پس از آن نیز ماشینمان را فروختیم و هر دو سلاحی را که داشتیم به رودخانه انداختیم تا کسی نتواند ما را شناسایی کند. با اعترافات این مرد و برادر کوچکش، برای هر دوی آنها قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات برای شناسایی همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.