انتصاب جدید در شهرستان دزفول

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بخشداران شهیون و چغامیش دزفول روز یکشنبه در آیینی از سوی فرماندار ویژه دزفول معرفی شدند.

به گزارش ایرنا در آیین معارفه ای که روز یکشنبه در محل بخشداری شهیون برگزار شد با تجلیل از خدمات شکراله قارم بخشدار سابق شهیون ، هوشنگ عبداللهی به عنوان جانشین وی معرفی شد.

شکراله قارم به عنوان بخشدار جدید چغامیش دزفول قبول مسوولیت کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول در این آیین در سخنانی به تشریح ظرفیت های گردشگری و نیز صنایع دستی بخش شهیون پرداخت و گفت:شهیون به رغم جمعیت کم سرزمین پهناوری است که از ظرفیت بی شماری در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
حبیب اله آصفی افزود:صنایع دستی بخش شهیون که عمدتا ساخته و بافته دست بانوان این منطقه است در کشور منحصر بفرد بوده که باید به بازار کشور معرفی شوند.
وی افزود:بخش شهیون به رغم این ظرفیت در محرومیت بسر می برد به طوریکه بسیاری از روستاهای دور افتاده این بخش از داشتن جاده ایمن و استاندارد محروم می باشند و این امر موجب تشدید مهاجرت از روستاهای منطقه به شهر دزفول شده است.
معاون استاندار خوزستان از برگزاری شورای برنامه ریزی استان خوزستان در بخش شهیون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اقدام گامی در راستای توجه بیشتر به رفع محرومیت از این بخش می باشد.
آصفی از کسب موافقت احداث ۱۰۰ مدرسه ، ۱۰۰ مسجد و ۲۰ خانه عالم به همت بنیاد برکت در بخش شهیون خبر داد و گفت:برای حل مشکل جاده احمد فداله از مناطق صعب العبور بخش شهیون نیز اعتباری از محل منابع ملی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از واگذاری زمین رایگان برای اجرای طرح های گردشگری در بخش شهیون خبر داد و گفت: در گام نخست ۵۰۰ هکتار زمین برای واگذاری به منظور اجرای طرح های گردشگری در این بخش در نظر گرفته شده است.
آصفی به مشکل زیر ساخت های مخابراتی بخش شهیون نیز اشاره کرد و گفت: اعتباری برای کمک به حل مشکلات مخابراتی این بخش اختصاص یافته است.
وی همچنین از عملکرد شکراله قارم بخشدار سابق شهیون دزفول تجلیل کرد و گفت:هوشنگ عبداللهی بخشدار جدید شهیون فردی توانمند و علاقه مند به خدمت بوده که با کمک دستگاههای اجرایی و نیز همدلی اهالی می تواند نقش مهمی در رفع محرومیت از این بخش داشته باشد.
شکراله قارم بخشدار جدید چغامیش دزفول نیز در این آیین گزارشی از عملکرد خود در دوره تصدی بخشداری شهیون ارایه کرد و گفت:اقدامات صورت گرفته در زمینه احداث پست امداد و نجات جاده ای ، شبکه آبرسانی ، نصب دکل مخابراتی در سالن کوه ، بهسازی تعدادی از روستاها ، برق رسانی به احمد فداله و دره کاید و سایر طرح ها در شرایطی در بخش شهیون اجرا شد که دولت با مشکل مالی مواجه بوده و اعتبار چندانی به این بخش اختصاص نیافت.
وی افزود: هر چند به سمت بخشدار چغامیش دزفول منصوب شده ام اما همچنان مسایل و مشکلات بخش شهیون را نیز پیگیری خواهم کرد.
هوشنگ عبداللهی بخشدار جدید شهیون نیز که سابقه اشتغال در آموزش و پرورش و نیز تدریس در دانشگاه را دارد در سخنان کوتاهی از حسن اعتماد استاندار خوزستان و نیز فرماندار ویژه دزفول به خاطر انتخاب وی به عنوان بخشدار شهیون قدردانی کرد و گفت:با بهره گیری از حداکثر ظرفیت و منابع موجود در شهیون و با تمام توان برای عمران و آبادانی این بخش تلاش خواهم کرد.
بخش شهیون با پنج دهستان و بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۱ دهیاری است.
بخش چغامیش دزفول نیز با ۳۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۷ روستا است.
معارفه بخشدار جدید شهیون دزفول در حالی انجام شد که دهیاران و شوراهای اسلامی بخش شهیون در اعتراض به این جابجایی از حضور در آیین معارفه بخشدار جدید خودداری کردند.
چند تن از دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش شهیون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند:بخشدار جدید شهیون از تجربه کافی برخوردار نبوده و از آنجا که بخش شهیون دارای مسایل و مشکلات بی شماری است باید فرد با تجربه ای جایگزین وی شود.
آنان افزودند:تا زمانیکه فردی با تجربه جایگزین بخشدار جدید شهیون نشود دهیاران این بخش و
نیز اعضای شورای اسلامی از حضور در جلسات بخشداری خودداری خواهند کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.