بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در دزفول کاشت شده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شهردار دزفول از کاشت بیش از ۱۰ هزار اصله نهال از گونه‌های متنوع در نقاط مختلف پارک‌ها، خیابا‌ن‌ها، معابر، میادین و بلوارهای این شهر خبر داد.

محمدرضا کرمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: به‌ منظور توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه فضای سبز، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه امسال بیش از ۱۰ هزار اصله نهال از گونه‌های متنوع در نقاط مختلف پارک‌ها، خیابان‌ها، معابر، میادین و بلوارها کاشته شده است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های کاری شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز و همچنین لزوم افزایش سرانه فضای سبز که علاوه بر زیباسازی منظر شهری به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، با نظر کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دزفول گونه‌های مقاوم و مناسب با اقلیم آب و هوای شهرستان انتخاب شده که تا پایان امسال کار غرس آنها ادامه خواهد یافت.

شهردار دزفول اضافه کرد: گونه‌های مختلفی از قبیل جغ، کنار، انجیر، کانی کارپوس، شمشاد، گل کاغذی، جمبو غرس و آماده کاشت است که طبق نظر کارشناسان در محل‌های مشخص کاشته خواهد شد تا زمینه توسعه فضای سبز شهر و همچنین افزایش زیبایی بصری شود.

کرمی‌نژاد تصریح کرد: به‌ منظور احیای درختان گونه «جغ» که از درختان بومی منطقه بوده علاوه بر کاشت این گونه در مناطق مختلف شهری، هم اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ اصله نهال از این گونه در خزانه سازمان پارک‌ها و فضای سبز آماده کاشت است.

وی در ادامه افزود: شهرداری دزفول توانسته با تلاش همکاران، سرانه فضای سبز دزفول را به بیش از ۱۹ متر برساند که از استاندارد موجود در کشور، چهار متر بیشتر است و در استان خوزستان بالاترین سرانه فضای سبز، به شهر دزفول اختصاص دارد.

کرمی‌نژاد در پایان بیان کرد: بر همگان واجب است تا در حفظ و نگهداری درختان کوشا باشند تا شهری سبز و با نشاط داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.