جذب ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اجرای پروژه‌های عظیم در دزفول

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار ویژه دزفول از جذب ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اجرای پروژه‌های عظیم و اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد.

حبیب‌الله آصفی امروز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اجرای پروژه‌های عظیم و اشتغالزایی در این شهرستان جذب شده است، اظهار کرد: تاکنون مشابه این حجم سرمایه‌گذاری در هیچ نقطه‌ای از کشور به این شکل توسط یک شهرستان انجام نگرفته و اکنون مقیاس سرمایه‌گذاری دزفول بسیار بالا رفته است.وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از این سرمایه در قالب پروژه‌های مختلف اجرایی می‌شود، عنوان کرد: کارخانه لوله‌سازی با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه و اشتغالزایی برای ۶۰۰ نفر تنها در فاز نخست، نیروگاه شرکت اوتی.سی، نیروگاه سیکل ترکیبی اول و دوم، نیروگاه شرکت نپکو با ۵۰۰ مگابایت و بیش از ۲۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و کارخانه قند با ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه از جمله پروژه‌های ما با استفاده از این سرمایه جذب شده است.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه هر یک از پروژه‌های مذکور از تعداد اشتغالزایی قابل توجهی برخوردار است، اضافه کرد: در حال حاضر نیز کارخانه روغن‌ نباتی و کارخانه خمیرمایه در مرحله اجرای طرح توسعه هستند که تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر اشتغالزایی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این اشتغالزایی به بیش از یک‌هزار نفر برسد.

آصفی در ادامه، به پیشرفت ۹۵ درصدی مراحل تاسیس یک مجتمع با ظرفیت نگهداری از ۲ هزار راس گاومیش در روستای شوهان این شهرستان اشاره کرد و گفت: به محض اتمام اقدامات مورد نیاز، کلنگ‌زنی این پروژه در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار که از سوی فرمانداری اختصاص داده شده نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق بخش خصوصی صورت گرفته است تاکید کرد: فرمانداری ویژه دزفول با تمام قدرت و توان از حضور سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف این شهرستان حمایت می‌کند و سعی می‌کنیم در تمام مراحل از جمله استعلام و مجوزها با آنها همکاری لازم را داشته باشیم.

فرماندار ویژه دزفول تصریح کرد: این آمادگی را داریم که زمین‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم تا هیچ سد و مانعی برای بخش سرمایه‌گذاری شهرستان و در راستای توسعه منطقه وجود نداشته باشد.

آصفی در پایان، از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته آینده در دزفول خبر داد و خاطرنشان کرد: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کلنگ هفت پروژه از جمله کارخانه لوله‌سازی، دو نیروگاه، کارخانه قند و یک کارخانه عظیم تولید ریزمغذی‌ها برای مصارف کشاورزی که استعلام همه اینها گرفته شده به زمین زده خواهد شد، ضمن اینکه مقرر شده تا وی از چند پروژه دیگر در سطح شهرستان نیز بازدید کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.