اخبار ضد و نقیض از انفجار خمپاره در دزفول

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شب گذشته برخی رسانه ای محلی استان خوزستان از انفجار خمپاره خنثی نشده از زمان جنگ هشت ساله خبر دادند.

این رسانه ها از آسیب دیدن یک خودرو سواری در پی انفجار خمپاره و پرتاب ترکش های این خمپاره تا فواصل دورتر خبر دادند.

صبح امروز نیز برخی خبرگزاری های رسمی از انفجار خمپاره جنگی دوران دفاع مقدس در این شهر خبر دادند.

ایرنا در این باره گزارش داد: انفجار بامداد شنبه در این شهر ناشی از انفجار یک گلوله توپ یا خمپاره در قبرستانی در حاشیه دزفول بوده است.

در گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) آمده است: فرماندار دزفول گفت: این گلوله جنگی بر جای مانده از دوران جنگ تحمیلی ساعت یک بامداد شنبه در یکی از آرامستان های اطراف شهر دزفول منفجر شده و تلفات و خسارتی به دنبال نداشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز به ایرنا گفت: عده ای پس از پیداکردن گلوله توپ آنرا در یک حلقه لاستیک جاسازی کرده و آتش زدند.

در ادامه این گزارش آمده است: بخشی از ضایعات جنگی که عمدتا گلوله های خمپاره و توپ می باشند سالهاست که در پادگان های نظامی اطراف دزفول رها شده و بعضا به عنوان ضایعات آهن به فروش می رسند.

اما دیگر خبرگزاری استان خوزستان در گزارشی از زبان فرماندار دزفول، خبر انفجار خمپاره در دزفول را تکذیب کرده است و موضوع را فقط یک مورد آتش گرفتن لاستیک گزارش کرده است.

مهر در این باره نوشت: حبیب الله آصفی گفت: انتشار خبر انفجار بمب در یکی از مناطق دزفول صحت نداشته و تنها آتش سوزی لاستیک بود که به این شیوه در سایت ها و شبکه های اجتماعی مطرح شد.

این خبرگزاری در بخش دیگری از این مصاحبه آورده است؛ فرماندار دزفول توضیح داد: لاستیک آتش گرفته مربوط به ضایعات باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی است که به دلیلی که هنوز برای ما مشخص نیست دچار آتش سوزی شده که البته حدس هایی هم در مورد اینکه شاید مین هم بوده، زده می شود که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

با توجه به گزارشات ضد و نقیض باید منتظر گزارشات جدیدتری ماند و اظهار نظرهای دیگر مسئولین شهرستان دزفول را شنید. تاکنون که فرماندار ویژه دزفول در گفتگو با دو خبرگزاری رسمی دولتی دو اظهار نظر متفاوت داشتنه است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.