خشکسالی مزارع دیم دزفول را نابود کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از خسارت ۱۰۰ درصدی به مزارع دیم شهرستان دزفول به دلیل خشکسالی خبر داد.

علی کرمی افزود: در سال زراعی جاری ۱۷ هزار هکتار از مزارع دزفول به کشت گندم دیم و ۲۵۰ هکتار به کلزای دیم اختصاص یافت که به دلیل کاهش بارندگی تقریبا ۱۰۰ درصد محصولات دیم از بین رفت.

وی میانگین استاندارد بارندگی بلندمدت ۳۰ ساله را۳۱۶ میلیمتر عنوان کرد و افزود: در سال زراعی گذشته میزان بارندگی بلندمدت ۳۰ ساله به ۳۰۷ میلیمتر رسید و این میزان در سال زراعی جاری با ۵۰ درصد کاهش تنها ۱۵۶ میلیمتر بود.

کرمی اظهار کرد: کاهش بارندگی قابل ملاحظه در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بارندگی سه ساله خسارت زیادی به دیم کاران دزفول وارد کرده است.

وی افزود: از چهارم آذر تا دوم اسفندماه ۹۳ تنها بیش از پنج میلیمتر بارندگی در سطح شهرستان دزفول ثبت شده که این کاهش بارندگی در این محدوده زمانی دلیل عمده خسارت وارده به مزارع دیم می باشد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از صندوق بیمه محصولات کشاورزی درخواست کرد نسبت به ارزیابی خسارت وارده به دیم کاران دزفول اقدام و خسارت وارده به دیم کاران را پرداخت کند.

سالانه دو میلیون تن محصول از سطح ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول برداشت می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.