جاده عشایری – گردشگری آبشار شوی دزفول بازسازی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره امور عشایر دزفول از مرمت و بازسازی «جاده عشایری و گردشگری آبشار شوی» در این شهرستان خبر داد.

محسن پورفرخی اظهار کرد: با توجه به ریزش‌های صورت گرفته به دلیل بارندگی و اهمیت جاده عشایری و گردشگری آبشار شوی، جهت تردد مهمانان نوروزی و عشایر بخش شهیون در مسیر روستای سرتنگ، این جاده به وسیله یک دستگاه لودر مرمت شد.
وی با اشاره به اینکه جاده مذکور به طول ۳۰ کیلومتر است افزود: عملیات اجرایی مسیر شکافی و احداث ابنیه فنی جاده مهم گردشگری آبشار شوی توسط اداره امور عشایر از سال ۸۶ آغاز و در سال ۹۲ به پایان رسید و بازسازی مجدد آن باعث سهولت تردد مهمانان نوروزی در منطقه شد.
رئیس اداره امور عشایر دزفول گفت: پروژه انتقال آب شرب روستاهای پیرچول و سرتنگ به طول ۸٫۵ کیلومتر لوله‌کشی فلزی گالوانیزه و احداث منبع ذخیره آب نیز از دیگر اقدامات عمرانی اداره امور عشایر شهرستان بوده است.
پورفرخی در ادامه خدمت رسانی به این منطقه تصریح کرد: شن ریزی ۳٫۵ کیلومتر پایانی جاده مذکور نیز جزو پروژه‌های مصوب سال جاری بوده که قرارداد آن با پیمانکار منعقد و با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیون ریالی در اوایل سال ۹۴ به انجام خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، آبشار شوی از جاذبه‌های مهم سیاحتی گردشگری دزفول بوده که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرکز شهرستان در بخش شهیون قرار دارد. این مکان همه ساله در ایام نوروز پذیرای بسیاری از مهمانان نوروزی از سراسر کشور بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.