سخنگوی شورای شهر دزفول: احداث پارکینگ‌های جدید در اولویت شهرداری قرار دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: بحث ترافیک و کمبود جای پارک از مطالبات اصلی شهروندان است.

هوشنگ زلقی اظهار کرد: پارکینگ طبقاتی طالقانی پروژه‌ای پارکینگی ِتجاری بیشتر با محوریت پارکینگ است که از ظرفیت بیش از ۷۵۰ جای پارک برخوردار است و قطعا می‌تواند بخش زیادی از نیاز پارکینگ شهر را پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر با بیان اینکه کار قرارداد این پروژه تمام شده و هم اکنون در مرحله حفاری و فونداسیون به سر می‌برد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۴ این پارکینگ که اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد هزینه را در بردارد، افتتاح شود.

این مقام مسئول به پروژه قائم نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه که تجاری، پارکینگی، درمانی و ورزشی است در درون بافت قدیم تعبیه شده و پارکینگ آن از ظرفیت بیش از ۲ هزار جای پارک برخوردار است که با توجه به ظاهر بافت و کم عرض بودن کوچه‌ها که سبب سردرگمی ساکنان برای پارک خودرو‌هایشان می‌شود، می‌تواند تا سالهای سال نیاز این منطقه را برطرف کند.

وی ادامه داد: این پروژه که با اعتباری قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است سبب احیا و اصلاح بخش زیادی از بافت می‌شود که البته با کسب مجوز از اداره میراث فرهنگی و رعایت الگوی ساخت‌و‌ساز در بافت در حال انجام است.

وی درخصوص تامین اعتبار این پروژه که نیاز پارکینگ شهر را تا شعاع چندکیلومتری برطرف می‌کند، بیان کرد: بخشی از اعتبار این پروژه با اوراق تامین شده و شورای شهر در نظر دارد با همکاری شهرداری بخش دیگر این اعتبار را از طریق تشویق سازمان‌ها، بانک‌ها و موسسات به مشارکت در ساخت تامین کند.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.