مزارع دیم دزفول در حال نابودی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کمبود بارندگی در سال زراعی جاری در شهرستان دزفول موجب شده تا هزاران هکتار از مزارع دیم این منطقه در معرض نابودی قرار گیرد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت: در صورت تداوم خشکسالی و عدم بارش احتمال نابودی تمام مزارع دیم این شهرستان وجود دارد.

علی کرمی با بیان اینکه کاهش بارندگی تاثیر منفی در تولیدات کشاورزی منطقه خواهد داشت به کشاورزان گندمکار توصیه کرد با توجه به محدودیت زمان کشت ،منتظر باران نمانده و نسبت به آبیاری مزارع گندم اقدام کنند.

وی عنوان کرد: ۱۷ هزار هکتار از مزارع گندم دزفول به صورت دیم کشت شده که با وجود بارندگی های اندک در سال جاری ممکن است تمام این مزارع از بین برود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول همچنین از شبکه آبیاری ناحیه شمال خوزستان خواست با توجه به کمبود بارندگی ، بدون محدودیت آب مورد نیاز مزارع گندم را تامین کند.

کرمی سطح زیر کشت مزارع گندم آبی دزفول را ۳۷ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در شرایط خوب بارندگی حدود ۱۵۰ هزارتن محصول گندم از این اراضی برداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر بارندگی بر میزان تولیدات کشاورزی از جمله محصولات آبی ، باید امیدوار بود در ماههای باقی مانده از فصل زمستان شاهد بارندگی قابل توجه در منطقه شمال خوزستان باشیم.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۸۳ میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده ضمن اینکه این میزان بارندگی از تناوب مناسب نیز برخوردار نبود.

متوسط بارندگی سالانه در دزفول کمتر از ۳۰۰ میلیمتر می باشد.

سالانه دو میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.