عطاری‌های دزفول و عرضه داروهای غیرمجاز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برخی عطاری ها در این شهرستان با تبلیغات گسترده به محل عرضه داروهای غیر مجاز تبدیل شده که باید با نظارت بیشتر جلوی تخلف آنها را گرفت.

داوود سلمانپور روز دوشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دزفول افزود: این عطاری ها از خطوط قرمز نیز پا را فراتر گذاشته و با تبلیغات گمراه کننده مردم را به مصرف برخی داروها که برای سلامت مضر هستند تشویق می کنند.

وی گفت: استقبال مردم از داروهای لاغری و چاقی موجب شده تعدادی از واحدهای عطاری انواع متادون ، ترامادول ، دگزامتازون ، داروهای روان گردان و حتی الکل سفید نیز به مردم عرضه نمایند که همه این مواد قاچاق می باشند.

سلمانپور با اشاره به اینکه چندین بیمار در دزفول به دلیل مصرف داروهای تجویز شده از سوی عطاری ها ناچار به دیالیز شده اند خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد واحدهای عطاری در این شهرستان شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برخی عطاری های سودجو حتی برای درمان بیماری های صعب العلاجی چون سرطان و نازایی دارو تجویز می کنند در حالی که طبق قانون تجویز دارو تنها توسط پزشک مجاز بوده و دارو نیز باید از داروخانه تهیه شود.

سلمانپور افزود: داروهای گیاهی و طب سنتی مهم بوده و پزشکان برای درمان برخی بیماریها از داروهای سنتی در کنار دیگر داروها استفاده می کنند اما تجویز دارو توسط افراد نا آگاه تخلف بوده و باید با این افراد برخورد شود.

وی اظهار داشت: هر گونه تبلیغ گمراه کننده تحت عنوان داروخانه سنتی و یا داروخانه گیاهی طبق قانون ممنوع می باشد.

در این نشست مقرر شد بازرسان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نظارت بیشتری بر فعالیت واحدهای عطاری در سطح شهرستان داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.