مرکز گاما اسکن در بهبهان پلمپ شد/ لزوم برخورد با مجتمع های پزشکی با تخلفات مشابه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: گاما اسکن روش عکس برداری از اعضای مختلف بدن است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود که  بهبهان و شهرهای اطراف از این علم پزشکی محروم هستند و ناچارا بیماران برای تصویربرداری هسته ای به استان فارس مراجعه می کنند.

مدتی است به همت بخش خصوصی این مرکز در بهبهان راه اندازی و به فصل جدیدی در حوزه درمان شهرستان آغاز شد که بدلیل جانمایی نامناسب حواشی بسیاری بدنبال داشت که این موضوع با گسترش فعالیت  مرکز گاما اسکن و حضور بیمارانی که از شهرستان های همجوار، مراجعه خواهند کرد گره ترافیکی کوری را ایجاد می کرد.

مرکز گاما اسکن در خیابانی باریک و رفت و برگشتی در حدفاصل بانک صادرات چهار راه بیمارستان شهیدزاده، فرعی کوی پلیس، گذر ۱۰ متری واقع شده بود که تاکنون مصوبات زیادی در خصوص عدم راه اندازی مرکز در این منطقه، در کمیته ها و شوراهای مختلف شهرستان و استان تصویب شده است از جمله:

– دو بار مخالفت کتبی راهنمایی و رانندگی با دایر شدن این مرکز بدلیل عدم صلاحیت ترافیکی.

– مخالفت مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان بدلیل عدم اصلاح پروانه از مسکونی به غیر.

– مخالفت شورای شهر با ایجاد مرکز در مکان فعلی به علت نداشتن پارکینگ و عدم اصلاح پروانه.

– مخالفت کمیته تطبیق شهرستان

– نامه شهرداری به دانشکده علوم پزشکی بهبهان مبنی بر خودداری جهت صدور مجوز مرکز در مکان حاضر.

مالک این مرکز علیرغم تذکر مسولان شهری، توجهی نکرده و به همین دلیل کمیسیون تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در آخرین جلسه خود رای به تعطیلی و جابجایی مرکز داده است که به تازگی اخباری از تعطیلی گاما اسکن در فضای مجازی بدلیل عدم توجه به موارد قانونی پلمپ شده است.

مردم از دیگر مجتمع‌های بدون پارکینگ می‌گویند!

یکی از ساکنان محله شاهزاده حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اعظم مشکل ما با مجتمع پزشکان عدم دارا بودن پارکینگ است.

وی افزود: این مجتمع به نوع خود برای گشایش کار بیماران خوب است و روزانه پذیرای بیمار از اطراف بهبهان نیز هست اما متاسفانه با گذشت چندین سال از فعالیت تاکنون فکری به حال پارکینگ نشده است.

این شهروند بهبهانی تصریح کرد: با توجه به گستردگی بهبهان و مهاجرت به این شهرستان و بدنبال آن شلوغی شهر و بعضا پارک خودروها روبروی این مجتمع بسیاری از اوقات شاهد ترافیک و کند شدن عبور وسایل نقلیه هستیم.

وی گفت: انتظار داریم شهرداری به چند سال آینده بهبهان بیاندیشد و از صدور اینگونه مجوز‌ها خودداری کند و نیز با مجمتع‌های پزشکی که حد فاصل بین چهار راه مراحل به بیمارستان که کم هم نیستند برخورد کند و از بار ترافیکی بکاهد.

شورای شهر ورود کند

با توجه به مبلمان شهری و ساختار فیزیکی بهبهان و عدم گنجایش خیابان‌های آن برای پارک لازم است شورای اسلامی شهرستان بهبهان مطابق قانون با صدور اینگونه مجوز‌ها که وضعیت ترافیکی را ملتهب می‌کند خودداری کند.

لازم است شورای شهر بهبهان با صدور دستورات و برقراری قوانینی ضرب‌العجل فوری برای احداث پارکینگ توسط مجمتع‌داران کند تا مشکل ترافیک بیش از این گریبان گیر مردم نشود و از حوادث احتمالی بعدی جلوگیری کند.

شهرداری و شورای شهر می‌تواند با احداث شهرک طب در حاشیه شهرستان علاوه بر برند سازی و تبدیل بهبهان به قطب درمانی جنوب غرب کشور و واگذاری آن به بخش خصوصی بانی پذیرایی از پزشکان فوق تخصص در این شهر باشند و برای همیشه پرونده جنجالی نبود پارکینگ اختصاصی این مجتمع‌ها را ببندد.

مطالب پیشنهادی