عملکرد آبفا بندرامام خمینی (ره) در نیمه دوم سال ۹۹

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

در بخش اتفاقات آب، فاضلاب و امور مشترکین در شهر بندرامام خمینی (ره)

به گزارش روابط عمومی اداره آبفا بندرامام خمینی (ره)، رئیس اداره آبفا، مهندس جهانگیر نیک نژاد گفت علیرغم حجم بالای مشکلات شهر بندرامام(ره)، در ۶ ماه گذشته تاکنون اقدامات خوب و رضایت بخشی در واحد اتفاقات آب، فا ضلاب و امور مشترکین  این امور انجام شد.

رئیس اداره با اشاره به فعالیت بخش شبکه فاضلاب گفت: رفع گرفتگی و شست وشوی شبکه فاضلاب به طول ۲۵۶۹ کیلومتر ۲۱۵ مورد همسطح سازی درب منهول، اصلاح شبکه و رفع شکستگی خطوط فاضلاب ۴۹ مورد انجام شده است.

وی در ادامه گفت: خرید ۲۵۰ فقره درب منهول جهت نصب در مناطق پر تردد در حاشیه شهر، تعمیر و بازسازی دستگاه جنتکس ،تعمیر و بازسازی بیل مکانیکی لاستیکی،تعمیر و بازسازی بیل بکهول، بازسازی وسیم پیچی تعداد شش دستگاه الکترو پمپ ۴ اینچ و شش دستگاه الکتروپمپ ۶ اینچ  و دو دستگاه الکتروپمپ ۱۰ اینچ جهت ذخیره ونصب در ایستگاه های مختلف شهر صورت گرفت.

همچنین در بخش تاسیسات فاضلاب:

در این بخش تمامی ایستگاه های پمپاژ فاضلاب قبل از شروع فصل بارندگی، لایروبی و اورهال تمامی تابلو برق ها و دیزل ژنراتورها انجام شده بود، اما بدلیل بارندگی آذرماه و ورود بخش عظیمی از گل و لای و اشیاء حجیم به شبکه و ورود به تاسیسات فاضلاب، باعث خسارت و آسیب جدی به تاسیسات های فاضلاب شد و این موضوع باعث شد تا این امور با تلاش نیروهای شبکه و تاسیسات فاضلاب و بکارگیری پیمانکار جهت لایروبی تلمبه خانه مادر اقدام نمایند.

وی افزود: نصب پمپ ۶ اینچ سنتراژ به همراه دیزل ژنراتور در انتهای فاز یک، نصب پمپ ۸ اینچ ۳۰ کیلو وات در PS4، خط ورودی تاسیسات مجموعه ورزشی که بر اثر شدت بارندگی نشست کرده بود ترمیم و اصلاح شد.

نیک نژاد در ادامه گفت: سرکشی مرتب شبانه روزی به ایستگاه های پمپاژ شهری وچک نمودن وضعیت تابلوهای  برق و الکتروپمپ ها از دیگر کارهایی بود که انجام شد.

در بخش شبکه آبرسانی: تعداد ۵۶۷ مورد شکستگی، ترمیم و اصلاح شد.

جهانگیر نیک نژاد در ادامه گفت: علت اصلی این شکستگی ها علاوه بر قدمت و فرسودگی خطوط شبکه، بر اثر تردد خودروهای سنگین در سطح شهر و انشعابات غیر مجازمی باشد که این موارد موجب افت فشار، کاهش کیفیت آب شرب شهروندان می شود.

در بخش امور مشترکین: رئیس اداره آبفا بندرامام خمینی (ره) از شناسایی ۲۵۸  فقره انشعاب غیر مجاز آب در۶ ماه دوم سال ۹۹ در این شهر خبر داد.

 

مهندس جهانگیر نیک نژاد گفت: در راستای حفظ حقوق مشترکین تحت پوشش این اداره، شناسایی و برخورد قانونی با صاحبان انشعابات و استفاده کنندگان غیرمجاز آب در این  شهر با جدیت پیگیری می شود و در این راستا ۲۵۸ فقره انشعاب و استفاده کنندگان غیر مجاز آب در ۶ ماه به مجاز تبدیل شدند.

و همچنین در خصوص تعویض کنتور امور مشترکین گفت: ۴۷۶ فقره کنتور توسط نیروهای امور مشترکین تعویض و نصب شد.

وی بیان داشت: جهت اندازه گیری دقیق مصارف مشترکین و محاسبه واقعی میزان هدر رفت آب  در نیمه دوم سال تعداد ۴۷۶ فقره کنتورهای مشترکین در این شهر که دچار خرابی یا فرسودگی شده بودند تعویض شد.

نیک نژاد در ادامه افزود: به منظور افزایش دقت اندازه گیری میزان مصرف آب، این امور در نظر دارد با ادامه این روند از تعداد کنتورهای خراب شهر کاسته و باعث افزایش رضایتمندی بیشتر شهروندان شود.

رئیس اداره آبفا بندرامام خمینی(ره)در  پایان گفت : در نیم سال دوم سال جاری تعداد  ۴۴۸ فقره انشعاب به متقاضیان این شهر، واگذار شد.

مطالب پیشنهادی