تجمع‌های حقوقی کارگران ممنوع شد + سند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در راستای معوقات عقب‌مانده کارگران و کارمندان بعضی از شرکت‌های پتروشیمی دادگستری کل استان خوزستان بخش بندر امام خمینی(ره) بخشنامه‌ای صادر کرد و تجمع‌های غیرقانونی را محکوم کرد.

متن کامل این بخشنامه‌ به‌ شرح زیر است:

«با توجه به تجمع‌های غیرقانونی بعضی از کارگران و کارمندان در بعضی از شرکت‌‌های پتروشیمی لازم است جهت توجیه و جلوگیری از وقوع جرم موارد ذیل رعایت شود، در غیر این‌صورت وفق مقررات با مخاطبان برخورد قضایی خواهد شد.

۱ ــ حقوق و مزایای کارگر و رابطه کارگر و کارفرما طبق قانون مدون به‌نام قانون کار مشخص شده است و طبق قانون فوق باید مطالبه گردد.

۲ ــ در صورتی که کارگرانی به حق و حقوق خود اعتراض دارند می‌توانند به دادگاه مراجعه کنند و دادگاه نیز با اداره کار مکاتبه خواهد نمود و در صورتی که حقوق ایشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود مسئولان مربوط موظف می‌شوند نسبت به پرداخت حقوق کارگران وفق مقررات اقدام نمایند.

۳ ــ تجمع و اخلال در نظم شرکت‌های پتروشیمی خلاف قانون و مقررات است و طبق قانون برخورد قضایی به عمل می‌آید، مجدداً تکرار می‌شود کارگرانی که به حقوق و مزایای خود اعتراض دارند با ارائه فیش مطالبات آنها پی‌گیری خواهد شد، از این تاریخ با هرگونه تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم شرکت‌ها، برخورد خواهد شد.

 رئیس حوزه قضایی دادگاه عمومی بندر امام خمینی(ره)

۱۳۹۴۰۹۰۲۰۹۲۶۵۰۱۹۷۶۵۵۷۲۳۱۰

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.