امام جمعه چمران: برخی اتفاقات افتاده در تجمع ماهشهر عین بی‌تقوایی بود/ اگر ناامنی ایجاد شود افرادی که منشأ و مسبب این ناامنی‌ها هستند باید جوابگو باشند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  امام جمعه شهر چمران گفت: اگر در پی این مسائل، ناامنی ایجاد شود افرادی که منشأ و مسبب این ناامنی‌ها هستند باید جوابگوی اقدامات خود باشند.

به گزارش عصر جنوب به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: امروز متأسفانه شاهد اتفاقاتی در سطح شهرستان بندر ماهشهر هستیم که باعث ایجاد تنش و اختلافاتی شده است.

وی افزود: تعیین محدوده بندر امام و ماهشهر و طرح الحاق کل صنایع پتروشیمی شهرستان به بندر امام، امروز تبدیل به موضوع تنش‌زایی شده که باید به خوبی مدیریت شود.

خطیب جمعه چمران ادامه داد: عده‌ای از بندر امام به تهران رفته و در کمیته راه و شهرسازی موضوع الحال صنایع پتروشیمی به این شهر را پیگیری کردند و در ماهشهر نیز متأسفانه در یک حرکت خودجوش که هرچند از روی غیرت بود اما به برخی مسئولان اهانت‌هایی روا شد.

هاشمی متذکر شد: افراد نباید به خود اجازه دهند که از خطوط قرمز عبور کنند چرا که برخی اتفاقات افتاده در تجمع مردم ماهشهر عین بی‌تقوایی بود که حرام شرعی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این مبحث، مردم را در برابر مردم قرار داده‌اند و بدون تردید به جان هم انداختن شهروندان خلاف اخلاق و شرع و قانون است.

امام جمعه شهر چمران با تأکید بر اینکه هرگز اهانت به مردم بندر امام را بر نمی‌تابیم، گفت: اگر در پی این مسائل، ناامنی ایجاد شود افرادی که منشأ و مسبب این ناامنی‌ها هستند باید جوابگوی اقدامات خود باشند.

هاشمی بر لزوم توسعه بندر امام تأکید کرد و افزود: شهر بندر امام نیز همچون شهر چمران نیازمند توسعه و پیشرفت است اما این بدان معنی نیست که تبعیض صورت بگیرد و تمام صنایع پتروشیمی به این شهر ملحق شود.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی‌ها و سموم ناشی از فعالیت صنایع پتروشیمی تنها منحصر به بندر امام نیست بلکه ماهشهر، شهرک طالقانی و شهر چمران نیز از این آلایندگی‌ها متضرر می‌شوند.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه عنوان کرد: مسائل پیش آمده امروز نتیجه سال‌ها بی‌عدالتی است و چنانچه حق بندر امام در گذشته ادا می‌شد امروز شاهد چنین موضوعاتی نبودیم.

هاشمی ادامه داد: هر آنچه اماکن تفریحی و آموزشی ساخته می‌شد منحصر به ماهشهر بود و در این رابطه هیچ توجهی به بندر امام صورت نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه برخی مترصد فرصتی برای فتنه‌انگیزی هستند، تصریح کرد: مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند و اجازه ندهند فضا برای بی‌حرمتی‌ها و سوءاستفاده فتنه‌گران آماده شود.

امام جمعه شهر چمران با تأکید بر اینکه هنوز هیچ اتفاقی در بحث تعیین محدوده و الحاق صنایع پتروشیمی به بندر امام نیافتاده، متذکر شد: این موضوع در غیاب نماینده مجلس و نماینده دولت در کمیته راه و شهرسازی مطرح شده و چنانچه در این کمیته نیز به تصویب می‌رسید باید در شورای راه و شهرسازی نیز مطرح و تصویب می‌شد.

هاشمی در پایان بیان کرد: موضع‌گیری‌هایی که امروز شاهد هستیم افراطی است و مردم اطمینان داشته باشند که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد چرا که اگر محدوده نیز تغییر کند صنایع پتروشیمی سرقفلی تمام شهرستان بندر ماهشهر است.

به تازگی ایجاد زمزمه تغییر محدوده بین ماهشهر و بندر امام و الحاق صنایع پتروشیمی منطقه به بندر امام باعث موضع‌گیری و تنش‌هایی در شهرستان بندر ماهشهر شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.