ثبت رکورد بارگیری روزانه شمش آهن در منطقه ویژه بندرامام

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  ابوطالب گرایلو گفت: با اتمام بارگیری محموله شمش آهن به میزان ۴۱ هزار تن بر روی یک فروند کشتی خارجی در اواسط آذر ماه سال جاری، رکورد جدیدی در بارگیری این نوع کالا با تناژ روزانه ۱۷ هزار و ۷۶۱ تن در مجتمع بندری امام خمینی به ثبت رسید.

وی عنوان کرد: به دنبال افزایش تعداد کشتی صادراتی شمش آهن از دو فروند در سال ۹۲ به ۲۰ فروند کشتی، میزان بارگیری این کالا از ۲۱ هزار و ۶۸۵ تن به ۴۵۱ هزار و ۲۷۹ تن طی هشت ماه سال جاری رسیده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تشریح عوامل و علل افزایش نرخ بارگیری شمش آهن در این مجتمع بندری، تخصیص اسکله مناسب و در نتیجه کوتاه شدن مسیر تردد کشنده‌های حامل شمش آهن تا پای کشتی، نظارت دقیق بر روند عملیات توسط کارشناسان بندری و تعامل سازنده با عوامل خنکار و صاحب کالا از اهم عوامل موثر در کسب این موفقیت برشمرد.

گرایلو با اشاره به رویکرد دولت به صادرات محصولات با ارزش افزوده به جای محصولات خام، از اعطای تخفیفات ویژه صادرات از سوی بنادر به صاحبان کالا خبر داد و افزود: به دنبال امکانات مساعدی که برای صادرکنندگان کالا فراهم شده، توان رقابت صادرکنندگان داخلی در مقایسه با رقبای خارجی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، با رشد بارگیری محموله شمش آهن طی هشت ماه سال جاری، مجتمع بندری امام خمینی نیز توان عملیاتی خود را افزایش داده و در مقاطع اخیر موفق شده رکوردهای جدیدی در بارگیری این نوع محمولات که عمدتا متعلق به شرکت فولاد خوزستان است، به ثبت برساند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.