جاده جدید بستان – چذابه بهره برداری شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: جاده جدید بستان – چذابه از محورهای پرتردد در ایام اربعین حسینی می باشد که احداث این محورباعث تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی شده است .
غلامرضا شریعتی عصر چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از سه طرح راه در محور بستان – چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاده بستان – چذابه از مسیرهای پر ترددی می باشد که نه تنها در ایام اربعین حسینی بلکه مسیر تردد خودروهای ترانزیت در طول سال به کشور عراق می باشد که با بهره برداری از این محور جدید تسهیل در ترافیکی جاده ای صورت گرفته است.
وی افزود : محور بستان – چذابه به دلیل تردد بالای خودرو و فرسودگی آسفالت نیازبه بهسازی و اصلاح داشته که در این پروژه با تعریض و آسفالت جدید کمک به بر طرف کردن ترافیک جاده ای شده است .
استاندار خوزستان ادامه داد : جاده چذابه از محورهای مهم استان خوزستان محسوب می شود که به دلیل منتهی شدن به مرزعراق در امور تجاری ، اقتصادی و صادرات نقش مهمی دارد .
شریعتی جاده جدید بستان – چذابه را محوری استراتژیک دانست و افزود : جاده بهره برداری شده از نظر معنوی و مادی برای استان و کشور جایگاه خاص و استراتژیکی دارد که باید این محور را تا شهرستان دشت آزادگان روانسازی نماییم .
وی ادامه داد : چهار خطه کردن محور اهواز به چذابه کمکی برای تردد خودروهای حمل کالاهای صادراتی ، افزایش تولید ملی ، افزایش صادرات ، تولید ثروت در مناطق محروم و مناطق مرزی است.
جاده جدید شهر بستان به پایانه مرزی چذابه به طول ۱۴ کیلومتر می باشد که با احداث این جاده مسیرتردد را پنج کیلومتر کوتاه تر کرده است .
بستان از شهرهای مرزی و از توابع شهرستان دشت آزادگان است که یکی از راههای زائران عتبات عالیات در استان خوزستان است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.