تخریب دامگاه های صید پرنده در هور

عصر جنوب: شش دامگاه(محمیه) صید پرنده در تالاب هورالعظیم تخریب شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  خوزستان گفت: نیروهای یگان اداره کل  حفاظت محیط زیست استان با همراهی نیروهای شهرستان هویزه و حمیدیه در ادامه عملیات پاکسازی تالاب هورالعظیم و تخریب دامگاه های صید پرنده و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در این تالاب، ۶محمیه تخریب شد و ۳ رشته تور که برای صید پرندگان آبزی توسط متخلفین بر پا بود، جمع آوری شد.

حسن آقا شیر محمدی افزود: در این عملیات دو نفر متخلف شکار و صید دستگیر شدند و از این متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری،یک قطعه پرنده چنگر نوک سرخ کشف و ضبط شد و ۳ نفر متخلف بر پا کننده محمیه(دامگاه) توسط یگان حفاظت محیط زیست  دستگیر و جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

چنگر نوک سرخ در آبگیرها، رودهای آرام، باتلاق ها ، علفزارها و در نیزارهای نزدیک آب به سر برده و لابلای پوشش گیاهی نزدیک آب آشیانه می سازد و گاهی نیز در آشیانه ی متروک پرندگان دیگر تولید مثل می کند. در ایران بومی و فراوان است.

منطقه حفاظت شده تالاب هور العظیم خوزستان جز بکر ترین زیستگاه پرندگان بومی ایران می باشد که هر سال با سرد شدن هوا، پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق مدارهای شمالی کشور، کشورهای آفریقایی و روسیه به این تالاب مهاجرت می کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.