حضور وزیر بهداشت در دشت آزدگان و بازدید از هورالعظیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وزیر بهداشت که به عنوان نماینده رئیس جمهور برای بررسی وضعیت ریزگردها به خوزستان سفر کرده است با حضور در نقطه صفر مرزی از تالاب هورالعظیم بازدید کرد.

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از تالاب هورالعظیم که امروز(۲۲ بهمن) انجام شد؛ اظهار کرد: در بازدیدهای انجام شده مشخص گردید که بخشی از ریزگردهای استان خوزستان مربوط به بیابانهای کشور عراق است که به دلیل وزش بادهای شدید به سمت کشور ما و علی الخصوص استان خوزستان حرکت می کنند.

وی افزود: در هفته آینده که معاون اول رییس جمهوری و بنده در راس هیاتی عازم عراق هستیم؛ فرصت مناسبی است تا با مسئولان این کشور در خصوص ریزگردها گفتگو و چاره اندیشی شود.

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به خوزستان، امروز(چهارشنبه) پس از حضور در بین راهپیمایان ۲۲ بهمن در شهر اهواز و ایراد سخنرانی در مصلی نماز جمعه، عازم شهرستان دشت آزدگان شد و با حضور در بیمارستان شهید چمران این شهر از بخشهای نوسازی شده این بیمارستان که در قالب بسته خدمتی ارتقا کیفیت هتلینگ مورد بازسازی قرار گرفته است، بازدید کرد.

وزیر بهداشت پس از بازدید از بیمارستان دشت آزادگان به همراه دکتر مقتدایی، استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مهندس لاهیجان زاده، مدیرکل سازمان محیط زیست استان خوزستان در بیابانهای اطراف این شهرستان و شهر هویزه و همچنین منطقه نزدیک مرز  کشور عراق که به شدت از غلظت بالای ریزگردها همراه بود و یکی از کانون های اصلی برخواستن گرد و غبار است حضور یافت و به همراه کارشناسان به بررسی وضعیت خاک این منطقه پرداخت.

وی از قسمتهای مختلف تالاب هورالعظیم که بخشهایی از آن خشک شده بازدید کرد.

همچنین وزیر بهداشت در این سفر با حضور در منطقه یادمان شهدای هویزه به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.