راه ارتباطی ۱۰ روستای اندیکا قطع شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا گفت: راه ارتباطی ۱۰ روستای بخش چلو شهرستان اندیکا به دلیل طغیان رودخانه با مرکز بخش قطع شده است.

محمد مولایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها شامل چال منار، چال دیره، چال سنگا، پای راه منار، هشت پیچ، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا، نثار باور احمد، دهده یک و چال تکاب هستند که در مجموع بیش از ۵۰۰ خانوار دارند.
وی اظهار داشت: راه ارتباطی این روستاها بدلیل طغیان رودخانه فصلی دره شیران و سرحونی برای سومین بار است که در یک ماه اخیر مسدود می شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان اندیکا افزود: دفعات قبل فروکش شدن رودخانه به صورت طبیعی باعث بازگشایی راه دسترسی روستاها شد.
وی با اشاره به ایجاد مشکل برای یک زن باردار در روستاهای این شهرستان افزود: وعده ساخت پل بر روی رودخانه های دره شیران و سرحونی فقط در حد حرف باقی مانده است.
بخشدار چلو نیز با تایید گرفتار شدن یک زن باردار در روستای دهده به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر برای نجات جان این مادر باردار به منطقه اعزام شده اند.
سعید بلدی افزود: متولی احداث پل بر روی این رودخانه اداره کل امور عشایر خوزستان است که متاسفانه تاکنون اقدام عملی انجام نداده است.
وی اظهار داشت: پیشنهاد استقرار یک دستگاه قایق به صورت تمام وقت در این مسیر مطرح شده اما متاسفانه بودجه لازم برای این موضوع در زمان حاضر وجود ندارد.
طغیان رودخانه فصلی دره شیران در اسفند سال ۱۳۸۳موجب غرق شدن ۲ نفر شد.
هفته گذشته نیز یک زن باردار در روستای دهده یک گرفتار شد که در یک عملیات هشت ساعته توسط نیروهای امدادی به وسیله قایق نجات یافت.
شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در ۱۸۶ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

مطالب پیشنهادی