رهایی محکوم به اعدام از پای چوبه دار در اهواز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد.

 عبدالعباس زبیدی‌نیا رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: با وساطت و تلاش رئیس و اعضاء شعبه ۵۲ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز، خانواده مقتول با عفو و بخشش از قصاص قاتل فرزند خود پس از ۹ سال صرف نظر کردند و قاتل را از چوبه دار نجات دادند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان ادامه داد: ۹ سال پیش بین ۲ خانوار در اهواز بر سر اختلافات قدیمی درگیری رخ می‌دهد که در این نزاع ۱ نفر به قتل می‌رسد و همین حادثه منجر به ایجاد اختلافات شدید و همچنین سلب آرامش در منطقه شده بود.

وی افزود: با تشکیل پرونده در دادگاه کیفری استان و دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی و قضایی قاتل محکوم به قصاص می‌شود و پس تائید نهایی حکم او، پرونده برای اجرای احکام جهت اجرای حکم قصاص ارسال می‌شود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در ادامه اظهار داشت: در این مدت خانواده قاتل برای جلب رضایت اولیاء دم و صرف نظر از اجرای حکم قصاص، بزرگان و ریش سفیدان زیادی را واسطه قرار دادند، ولی نتیجه‌ی حاصل نشد.

زبیدی نیا خاطر نشان کرد: با ابراز پشیمانی قاتل از خطای خود و درخواست خانواده قاتل از شورای حل اختلاف جهت حل و فصل موضوع، با توجه به اینکه وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش بین طرفین متخاصم است، با دستور مرجع قضایی پرونده جهت ایجاد صلح وسازش به شعبه ۵۲ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز ارجاع داده شد که بلافاصله رئیس و اعضاء این شعبه با برگزاری چندین جلسه با بزرگان، ریش سفیدان و خانواده مقتول، زمینه ایجاد صلح و سازش بین این ۲ خانوار را فراهم کردند.

مطالب پیشنهادی