۶ خانه در معرض خطر کوی منبع آباد اهواز تخلیه شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون برنامه ریزی فرمانداری اهواز با اشاره به قرار داشتن تعدادی از خانه های کوی منبع آب اهواز در پهنه خطر گفت: دستور تخلیه ۶ واحد در معرض خطر ریزش کوه این منطقه صادر شده است.

علی بویری ادامه داد: پیرو بازدید شب گذشته استاندار از این منطقه و استعلام مدیریت بحران شهرستان اهواز و شهرداری دستور تخلیه تعدادی از خانه های منبع آب صادر شد.
وی با اشاره به اینکه این منازل در خیابان چهار خالدی منبع آب قرار دارند تصریح کرد: این منازل مشرف به کوه هستند از همین رو جز پهنه خطر محسوب می شوند.
بویری خاطر نشان کرد: سه واحد مسکونی دیگر نیز باید تخلیه شوند که به دلیل عدم دسترسی به ساکنان آن در روزهای آتی دستور تخریب آنها صادر می شود تا آن زمان نیز ساکنان یا مالکان حق سکونت درآنها را ندارند.
وی با بیان اینکه این افراد در شهر جدید رامین اسکان می یابند تصریح کرد: سایر خانه های قرار گرفته در پهنه خطر نیز شناسایی و دستور تخلیه آنها صادر می شود.
به گفته بویری یکی از مشکلات جابجایی ساکنان این منطقه مساله تامین اعتبار آورده مشارکت برای خرید واحدهای شهر رامین است که با نگاه مثبت استاندار این مساله نیز حل می شود.
بنابراین گزارش، شب گذشته دیوار ۲ منزل مسکونی در کوی منبع آب اهواز در بارندگی تخریب شدند.
چهار هزار و ۶۳۳ خانوار در منطقه منبع آب اهواز زندگی می کنند که از این تعداد ۸۱۱ واحد در محدوده پر خطر قرار دارند، ۸۴ واحد نیز از این خانوارها در محدوده فوق خطر زندگی می کنند که هر لحظه امکان بروز حادثه برای آنها وجود دارد.
کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه‌نشینی در اهواز ،در حوزه استحفاظی منطقه ۷ شهرداری و در شرق این شهر واقع شده است. این منطقه در سال ۱۳۸۸ دارای وسعتی بیش از ۷۵۰ هزار مترمربع و جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر با یکهزار و ۱۷۰ خانوار بود.
مهرماه سال گذشته در این منطقه صخره ای بزرگ از یک تپه بر روی منازل ساخته شده در پایین آن سقوط کرد تا با تخریب ۲ باب منزل در این منطقه و کشتن ۲ کودک خردسال بار دیگر توجه مردم و مسئولان را به این منازل ناایمن جلب کند.
ساخت‌وساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و … از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.

مطالب پیشنهادی