توقف پروژه قطار شهری اهواز / مترو در اهواز تمام شدنی نیست!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: پروژه قطار شهری اهواز به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده است.

عباس هلاکویی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه حدود هشت ماه است که به پروژه قطار شهری اهواز اعتبارات لازم تخصیص داده نشده است، پیمانکار پروژه را متوقف کرده و در صورتی که در سال جاری اعتبارات تخصیص یابد احتمال بهره برداری از فاز اول این پروژه وجود دارد.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم در راستای ارائه اعتبار از سوی سازمان شهرداری به صورت اوراق مشارکت انجام گرفته است. مجوز لازم با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان گرفته شده که خوشبختانه در صورتی که مجوز اخذ شود، اما اعتبار تخصیص نیابد، باز هم پروژه فعال خواهد شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: سازمان شهرداری مجوز شورای شهر در این خصوص را دریافت کرده و سازمان قطار شهری اهواز نیز درخواست خود را به وارت کشور ارسال کرده است. در صورتی که تاییدیه وزرات کشور به سازمان برسد باید بانک عامل را مشخص کرد. به صورت معمول بانک شهر به دلیل تعامل سازنده با سازمان شهرداری مناسب تر است.

هلاکویی عنوان کرد: سهمیه انتشار اوراق مشارکت دارای زمان مشخصی است و در صورتی که در مدت زمان مقرر مدارک ارائه نشود ارسال مجوز به سال آینده موکول می شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که در سال جاری صد میلیارد تومان اعتبار پرداخت شود احتمال راه اندازی فاز اول این پروژه وجود دارد. عملیات اجرایی فاز اول تا منطقه مصلای اهواز ساخته شده و تنها تجهیز تونل و ایستگاه ها مانده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی