اجرای طرح شهردار مدارس در ۱۲۱ مدرسه در اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری اهواز از اجرای طرح شهردار مدارس در ۱۲۱ مدرسه در مناطق هفت‌گانه شهر اهواز در سال جاری خبر داد.

امیر آهن‌جان در مراسم اهدای نشان شهرداران مدارس که امروز (۶ بهمن ماه) در تالار مهتاب برگزار شد، با بیان این که طرح شهردار مدارس پنجمین سال اجرا در اهواز را سپری می‌کند، اظهار کرد: شهرداری اهواز به طرح شهرداران مدارس نگاه ویژه‌ای دارد و این طرح تاکنون تنها در دو کلان‌شهر اهواز و تهران اجرا شده است.

وی افزود: در سال جاری با کمک همکارانمان در معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری، طرح شهردار مدارس در ۱۲۱ مدرسه، طرح غنچه‌های شهر در ۱۷۳ مهدکودک و طرح شهردار خانواده در ۱۳۲ دبستان در مناطق هفت‌گانه شهر اهواز اجرا شده است و دانش‌آموزان در طرح شهردار مدارس به عنوان سفیران شهرداری در خانواده و مدارس خود فعالیت می‌کنند.

آهن‌جان با اشاره به اقدامات عمرانی در حوزه فرهنگی گفت: شهرداری اهواز در سال گذشته، ۷ فرهنگ‌سرا را کلنگ‌زنی کرد و در تلاش هستیم که تا پیش از خردادماه سال آینده یکی از این فرهنگ‌سراها در منطقه ۲ شهرداری به بهره‌برداری برسد. همچنین در دهه فجر پیش رو ۱۱ زمین چمن که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به امور فرهنگی اعلام کرد: کار در زمینه فرهنگی کاری سخت و کار با انسان است. در زمینه مباحث فرهنگی در سال گذشته جلسه‌ای به همراه معاونان فرهنگی دیگر کلان‌شهرها با دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش داشتیم که خطاب به دکتر فانی عنوان کردم که سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتاب درسی تولید و چاپ می‌شود که دانش‌آموزان و دانشجویان و والدین آن کتب را مطالعه می‌کنند ولی ما در مساله آموزش شهروندی مشکل داریم. آموزش شهروندی از جمله مسائلی است که دستگاه‌های فرهنگی در کلان‌شهر اهواز باید با نگاهی ویژه به آن رسیدگی کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز اظهار کرد: شهرداری متولی فرهنگ و هنر نیست، بلکه متولی آموزش شهروندی در استان است که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی هنری جهت کاهش هزینه شهر در این زمینه سالانه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می‌کند. در این بخش اگر مشارکت شهروندان در زمینه آموزش شهروندی نباشد، قطعا پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در این مراسم نشان شهردار مدرسه به شهرداران ۱۲۱ مدرسه در اهواز اعطا شد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.