آرایشگاه‌های زنانه هر ۴۵ روز، بازدید بهداشتی می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کار‌شناس و مسئول بهداشت محیط غرب اهواز وضعیت کلی بهداشت آرایشگاه‌های شهر را مطلوب اعلام کرد و گفت: با وجود سرکشی‌هایی که بازرسان به مراکز آرایشی دارند، ممکن است برخی از آرایشگران تخلف هایی چون انجام خدمات مرتبط با پزشکی را به صورت پنهانی یا حتی در منازل خود برای مشتریان انجام دهند که در این زمینه خواستار همکاری و گزارش تخلف‌ها از سوی مردم هستیم.

«نعیم موسوی نصب» در گفت و گو با همشهری از انجام خدماتی چون برنزه کردن پوست با دستگاه سرطان زای سولاریم و تزرریق ژل و بوتاکس در منازل آرایشگران در اهواز خبر داد و نسبت به تبعات این اتفاق هشدار داد.
به گفته ناظران اداره بهداشت، بازدید از سالن‌های آرایشی حداکثر هر ۴۵ روز یک بار انجام و تخلفات در پرونده‌ای که هر یک از آرایشگران در اداره بهداشت دارند، ثبت می‌شود و به آنان برای رفع نقص مهلت داده خواهد شد.
وی افزود: در صورت رفع نشدن مشکل آرایشگاه در مهلت تعیین شده واحد صنفی متخلف تعطیل و پرونده آن به تعزیرات ارسال می‌شود.
در بازدیدی که از سالن‌های آرایشی شهر صورت گرفته است، اغلب آرایشگران اظهار کردند به دلیل سرکشی‌های مداوم ماموران بهداشت محیط و نظارت و کنترل آن‌ها و افزایش سطح آگاهی و انتظار مشتریان درباره مسائل بهداشتی نسبت به گذشته بیشتر ملزم به رعایت بهداشت هستند.
به عنوان مثال اغلب آرایشگاه‌های بزرگ و مطرحی که در شهر فعال هستند، برای هر یک از مشتریان از بسته های یک بار مصرف شامل حوله، پیش بند، سربند و غیر استفاده می‌کنند و وسایلی چون قیچی نیز بعد از استفاده برای هر مشتری با اسپری ضدعفونی کننده استریل می شود.
در بین سالن‌های آرایشی همچنان آرایشگاه‌هایی هستند که این اصول بهداشتی را به صورت کامل و مداوم رعایت نمی‌کنند. از این رو کار‌شناسان توصیه می‌کنند بانوانی که برای انجام این امور به مراکز آرایشی مراجعه می‌کنند، وسایل شخصی به همراه داشته باشند یا در صورت مشاهده تخلف‌ها از سوی آرایشگران با شماره تماس ۳۹۱۴۲۳۵ تماس بگیرند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.