بیماری وبا در خوزستان؟!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شبکه های اجتماعی این روزها رحم اجاره ای شایعات شده اند شایعاتی که مثل ویروس در ثانیه تکثیر می شوند و بحرانی را در کشور و استان رقم می زنند.

شایعه ای که این روزها گوشی به گوشی می چرخد و موجی از نگرانی را در بین اهوازی ایجاد کرده است شایعه وبا در آب شرب است.
بیماری وبا که در گذشته در میان ایرانیان به بیماری مرگامرگی معروف بوده است اگرچه منبع امنی برای ادامه زندگی به نام انسان دارد ولی از طریق نوشیدن آب آلوده یا خوردن ماهی نپخته یا خوردن صدف‌ به بدن انسان ها وارد می شود.
در همین خصوص دکتر شکراله سلمان​زاده سرپرست بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز  با رد شایعات بروز بیماری وبا در استان خوزستان در شبکه​های اجتماعی، تصریح کرد: شیوع بیماری وبا در استان خوزستان را به شدت تکذیب می​کنم.
وی می گوید:تنها ابتلا به بیماری‌های اسهالی در فصل جاری افزایش یافته که وقوع آن همیشه در فصل بهار و تابستان قابل انتظار بوده است.
کیماسی مدیر روابط عمومی آبفای اهواز هم در این زمینه گفت:با انجام فرایند گند زدایی اب شرب اهواز هرگونه احتمال آلوده بودن میکروبی را رد کرد و اطمینان داد که هیچ جای نگرانی نیست.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن رد این مباحث، تاکید کرد که امسال هنوز هیچ موردی از وبا در کشور گزارش نشده است.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، با رد شایعه شیوع بیماری وبا در استان، گفت: موردی از ابتلا به بیماری وبا در خوزستان دیده نشده است.

دکتر شکراله سلمان​ زاده، با رد شایعات بروز بیماری وبا در استان خوزستان در شبکه​های اجتماعی، تصریح کرد: شیوع بیماری وبا در استان خوزستان را به شدت تکذیب می​کنم.

وی افزود: تنها ابتلا به بیماری‌های اسهالی در فصل جاری افزایش یافته که وقوع آن همیشه در فصل بهار و تابستان قابل انتظار بوده است.

به گزارش ایسنا؛ در روزهای گذشته شایعاتی بدون منبع، مبنی بر شیوع بیماری وبا در شهرهای اهواز و کارون در شبکه‌های مجازی میان کاربران خوزستانی دست به دست شده که موجب نگرانی شهروندان شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.