فرماندار اهواز از کمبود ۱۰۰۰ معلم در اهواز خبر داد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار اهواز از کمبود هزار معلم در چهار ناحیه این شهرستان خبر داد.

اسماعیل ارزانی‌بیرگانی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که با حضور وزیر آموزش پرورش برگزار شد، با اشاره به قدمت بالای برخی مدارس در مرکز استان اظهار کرد: مدارس اهواز بیش‌تر کلنگی و قدیمی و بدون استاندارد هستند و حتی مدارس بهترین نقاط شهر نیز اوضاع نامطلوبی دارند.

وی، وضعیت تجهیزات مدارس را نامطلوب دانست و افزود: وضعیت نیمکت‌ها و رفاه مدارس نیز قابل قبول نیست و با توجه به گرمای هوا، تجهیزات کافی در مدارس برای رفاه معلم و دانش‌آموز وجود ندارد.

فرماندار اهواز گفت: آموزش و پرورش در اهواز با مشکلات حادی روبروست و با این وضعیت آب و هوایی استان، وجود مدارس کانکسی زیاد مطلوب نبوده و چنین وضعیتی در بخش‌های زیادی از اهواز به‌ویژه منطقه غیزانیه در شأن مردم نیست.

ارزانی‌بیرگانی ادامه داد: در زمینه آب و برق و امور جاری مدارس، نزدیک به یک میلیارد تومان بدهی داریم که از بودجه فرمانداری برای پرداخت آن اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ناحیه شهرستان، تعداد یک‌هزار معلم کم داریم و این توزیع نامساوی و ناعادلانه نیروهای انسانی، مشکل‌سازترین چالش‌های آموزش و پرورش اهواز است.

فرماندار اهواز با بیان اینکه خواسته اصلی ما این است که امتیاز وی‍ژه​ای برای معلمان خوزستان در نظر گرفته و به وضعیت مدارس رسیدگی شود، افزود: برای رفاه فرهنگیان باید باشگاه فرهنگیان و امتیاز ویژه برای معلمان اختصاص داده شود، چرا که نیاز به ترغیب برای تکمیل خدمت آنها در این شرایط سخت ضرورت دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.