جشن ازدواج ۹۶ زوج دانشجو در اهواز برگزار شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جشن ازدواج ۹۶ زوج دانشجو به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (س) عصر جمعه با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سالن شهدای این دانشگاه برگزار شد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه برگزاری این آیین در خصوص اهمیت ازدواج در نگاه دینی و اسلام به خبرنگار ایرنا گفت: نگاه اسلام به ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان بستری برای رشد انسان ها و از بین بردن همه منیتها و خودخواهی های بین انسان ها می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد اظهار کرد: ازدواج از دیدگاه اسلام ، معبر و مجرایی برای از بین بردن تمامی منیتها و مبارزه با خودخوایی های درون انسان است.

وی افزود: در منابع دینی و اسلام ، هیچ بنیانی در نگاه خدا با ارزش تر و بهتر از بنیان خانواده نیست.

حجت الاسلام عادلی نژاد با اشاره به اینکه آغاز زندگی برای زوج های جوان باید به معنای خانواده سازی باشد نه خانه سازی ادامه داد: امروز در جامعه ما نگاه ها بیش از آنکه به سمت خانواده سازی باشد به سمت خانه سازی و شرایط اقتصادی است که آسیب جدی وارد می کند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: یکی از ویژگی های ازدواج های دانشجویی به عنوان یک الگو، این است که نگاه جامعه را به سمتی ببریم که در گام اول برای ازدواج نباید به سمت مسائل اقتصادی پیش برویم.

وی گفت: زوجین در زندگی باید یار هم باشند چون زندگی از پیچیدگی های خاص اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.

حجت السلام عادلی نژاد اضافه کرد: امروز همچنین کارگاههای آموزشی با محورهای آداب و مسائل بهداشتی در روابط زناشویی و مسائل روانشناسی برای زوجین برگزار شد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: هدیه سفر مشهد مقدس با عنوان همسفر تا بهشت از سوی رهبر معظم انقلاب برای زوجین در نظر گرفته شده است و همچنین دانشگاه نیز کارت هدیه برای آنها تدارک دیده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.