پل سیاه اهواز سفید می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: نورپردازی پل سیاه اهواز با استفاده از نور تک رنگ سفید تا پیش از پایان سال تکمیل می‌شود.

عبدالعظیم شمخانی با اشاره به آغاز به کار نورپردازی پل سیاه این شهر اظهار کرد: زیبنده آن است که برای پل تاریخی سیاه اهواز، اقدامی مناسب و در خور شان انجام داد و به این دلیل در نورپردازی آن دقت بسیاری شده است.

وی افزود: سازه خاص پل سیاه و رنگ آن، موجب جذب نور و حرارت آفتاب می‌شود که برای نورپردازی با مشکل گرمای پل مواجه هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: به همین دلیل با لوله‌کشی که در کنار پل انجام و موجب چرخش دائمی آب در لوله‌های اطراف خواهد شد، از گرمای جذب شده پل کاسته می‌شود.

شمخانی گفت: همچنین رنگ سیاه پل اجازه نمی‌دهد که از هر رنگی برای نورپردازی آن استفاده شود، به این دلیل از تک رنگ سفید در نورپردازی پل استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در نورپردازی پل سیاه همچنین از چراغ‌های فانوسی استفاده شده و با تکمیل نورپردازی و آماده‌سازی برای استقبال از مهمانان نوروزی، نورپردازی آن دائمی خواهد ماند و تنها در برخی روزها و مناسبات، چراغ‌های پل خاموش می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، اعتبار این پروژه را حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین نورپردازی پل طبیعت، و استفاده از چراغ‌های فانوسی در سایر پل‌های اهواز از دیگر اقدامات برای زیباسازی پل‌های شهر است.

شمخانی در پایان یادآور شد: نقاشی و سنگ‌کاری روگذر امانیه نیز در حال تکمیل است که نقاشی دیوار در چندین نقطه دیگر شهر تا پیش از پایان سال تکمیل خواهد شد.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.