تاسیس مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی در دانشگاه شهید چمران اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد داد با توجه به ظرفیت خوزستان در زمینه انرژی خورشیدی، مرکز تحقیقاتی در این حوزه تاسیس و راه‌اندازی شود.

برات قبادیان اظهار کرد: پتانسیل‌های خدادادی در خوزستان وجود دارد که بی‌نظیر و منحصر به فرد است، اما در دانشگاه‌ها اصلا به آنها پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: اگر در ۲۰ درصد بیابان‌های لم‌یزرع خوزستان با به‌کارگیری سلول‌های خورشیدی، برق تولید شود، می‌توان برق استان و کشور را تامین کرد.

قبادیان تصریح کرد: در صورت تاسیس چنین مرکز تحقیقاتی، می‌توان به کل جنوب کشور در بخش استفاده از انرژی خورشیدی خدمات ارائه داد.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل تیم مشاوره با حضور همه معاونان پژوهشی و فناوری بعد از انقلاب و بزرگان این حوزه خبر داد و گفت: در این کارگروه، برنامه‌های راهبردی با در نظر گرفتن اسناد بالادستی مانند سند جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی نظام در بخش علم و فناوری، برنامه‌های توسعه و اسناد قانونی مجلس در حال بحث و تدوین است که هیئت امنای دانشگاه‌ها این برنامه‌های راهبردی را ابلاغ خواهند کرد و از این پس، مبنای ارزشیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس آن خواهد بود.

قبادیان در ادامه بر ضرورت توجه به دانشگاه کارآفرین و راه‌اندازی رشته‌های تقاضامحور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۵ میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند، در حالی که دولت نمی‌تواند سالی یک میلیون شغل برای فارغ‌التحصیلان ایجاد کند و اگر نگرش عوض نشود بسیاری از دانشگاه‌ها حذف می‌شوند.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.