عذر خواهی پالایشگاه آبادان از مردم آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان گفت:این شرکت در خصوص آلودگی هوای شهر در هفته گذشته از شهروندان آبادانی معذرت خواهی می کند.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان در جنوب خوزستان قرار دارد.

پالایشگاه آبادان، روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، تولید آن قرار است روزانه به ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ افزایش یابد.

تصاعد گاز گوگرد ناشی از فعالیت پالایشگاه آبادان در روزهای گذشته موجب اذیت و آزار شهروندان شد و سلامتی مردم این شهر را به خطر انداخت.

اگرچه به گفته کارشناسان اداره محیط زیست، میزان انتشار این گاز در دو روز گذشته در آبادان کاهش یافته است، اما همچنان بحث و سخن در خصوص یافتن مقصر اصلی این پرونده گرم است.

فرشید خائیز’مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان نیز روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، در خصوص علت افزایش آلودگی هوای شهر، دستور وزارت نفت به پالایشگاه ها برای جایگزینی سوخت پالایشگاه از گاز به نفت کوره را از عوامل آلودگی هوا خواند.

وی اضافه کرد:وزارت نفت برای تامین گاز استان های سردسیر کشور در فصول سرد سال، از پالایشگاه ها می خواهد تا بخشی از سوخت مورد نیاز خود را از نفت کوره تامین کنند.

خائیز سردی هوا در هفته گذشته و بروز پدیده وارونگی را مزید بر این علت خواند و گفت:این پدیده نیز باعث شد که گازهای تولیدی در این پالایشگاه در هوا منتشر نشده و در سطح زمین منتشر شود.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت آبادان در ادامه با بیان اینکه در فرایند تولید بنزین در واحد S.R.P این پالایشگاه، گاز گوگرد که همان SO2 هست نیز تولید می شود، افزود:پالایشگاه نفت آبادان، مجری قانون بوده و بر اساس اسناد بالادستی نظام و صنعت نفت، خود را در تحقق این اهداف موظف می داند.

وی از دیگر عوامل انتشار گاز گوگرد در فرایندهای تولید پالایشگاه را تکمیل نشدن فازهای توسعه ای این واحد صنعتی در دولت گذشته خواند و افزود:با تکمیل این واحدها، بخش زیادی از مشکلات نیز حل می شود.

خائیز در ادامه با تشکر از پیگیری استاندار خوزستان، امام جمعه آبادان، فرماندار و نمایندگان مردم این شهرستان در مجلسپ شورای اسلامی در خصوص جذب اعتبارات فازهای توسعه ای پالایشگاه، افزود:اجازه دهیم، فضای حل مشکلات از سیاسی شدن به کارشناسی سوق یابد تا همگان بتوانند در فاضای شفاف، تصمیم گیری کنند.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه آبادان در پایان، طولانی شدن روند’OVERHALL’ سیستم تولید را از عوامل افزایش آلودگی خواند و گفت:به دلیل تکمیل نشدن فازهای توسعه ای، این روند از ۱٫۵ سال به پنج سال افزایش یافته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.