خودروهای عراقی به بازار آبادان و خرمشهر می آیند

عصر جنوب: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، تردد خودروهای عراقی به بازار خرمشهر و آبادان با هدف خرید را منوط به اقدام استاندار خوزستان دانست.
عبدالله سامری اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که از مدت‌ها قبل به دنبال آن هستیم، تردد ماشین‌های عراقی برای ورود به بازار خرمشهر و آبادان است.

وی افزود: در پی این هستیم از لحاظ امنیتی شرایطی فراهم شود تا شهروندان عراقی با خودروهای شخصی خود در خرمشهر و آبادان تردد کرده و مایحتاج خویش را از این بازار‌ها تهیه کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هدف اصلی از تحقق این امر را کمک به شهرداری‌ها دانست و افزود: شهرداری خرمشهر از لحاظ مالی وضعیت ضعیفی دارد و در نظر داریم با ورود خودروهای عراقی و اخذ عوارض به دلار، زمینه ورود دلار و ارزآوری و در ‌‌نهایت کمک به شهرداری خرمشهر را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با رفع مشکلات، خودروهای عراقی بتوانند راحت‌تر به کشور ورود کرده و با دریافت هزینه‌های دلاری بتوان تحولی به بازار خرمشهر و آبادان و شهرداری‌های این دو شهرستان داد.

سامری به روال طی شده برای پی گیری موضوع تردد خودروهای عراقی اشاره کرد و عنوان کرد: حدود یک ماه قبل به همراه دو نماینده آبادان سعودنی‌زاده و انصاریان جلسه‌ای با کرباسیان مسئول گمرکات کشور داشتیم و قرار شد استاندار به این مسئله رسیدگی کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه شهرداران کلانشهر‌ها که در خرمشهر برگزار شده بود و در حضور وزیر کشور نیز این موضوع بازگو و قرار شد مقتدایی استاندار خوزستان مسیر را برای تحقق این امر هموار سازد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بر نبود مشکلات سیاسی در راه تحقق این طرح تاکید کرد و یادآور شد: در این بین هیچ‌گونه مشکل سیاسی وجود ندارد و در حال حاضر نیز عراقی‌ها در هر زمان و بدون مشکل از مرز کشور گذر کرده و برای زیارت عتبات و یا گردشگری به شهرهای مذهبی همچون مشهد و قم و شیراز تردد می‌کنند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.