مدیرکل بحران استانداری خوزستان: طرح غدیر جوابگوی آبرسانی به آبادان و خرمشهر نیست

عصر جنوب: مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: طرح غدیر جوابگوی آبرسانی به آبادان و خرمشهر نیست، ضمن اینکه در پایین دست رودخانه کارون، شوری آب در آبادان و خرمشهر در مقاطعی بسیار بالا می رود.
‘هاشم بالدی’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وضعیت فعلی این طرح پاسخگوی تمام جمعیت این شهرستان ها نیست.

وی بر ضرورت تکمیل هر چه سریعتر طرح غدیر و برطرف شدن مشکل آب آشامیدنی شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان چندی پیش از توقف اجرای طرح آبرسانی غدیر برای آبرسانی به آبادان و خرمشهر، به دلیل آنچه که مشکلات مالی عنوان شد، خبر داده بود.

طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور که عملیات اجرایی آن با ۱۳هزار میلیارد ریال اعتبار، دی ۸۷ در خوزستان آغاز شده قادر است با ظرفیت تامین آب شرب ۲۴ مترمکعب در ثانیه، در سال افق طرح یعنی ۱۴۱۵، چهارمیلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار دهد.

بالدی، همچنین از آلودگی هوا، خشکسالی و مشکل تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به عنوان عمده چالش های پیش روی خوزستان نام برد.

وی ادامه داد: در برخی شهرها مشکل وقوع سیلاب بر اثر بارندگی غیر منتظره وجود دارد و هر چند که این سیلاب ها با ایجاد سدهای جدید تا حدودی کنترل شده اما ضرورت دارد با توجه به آغاز فصل بارندگی ها فرمانداری ها این امر را در اولویت کاری خود قرار دهند.

بالدی در عین حال نبود شیب لازم در شهر اهواز را دلیل عمده جمع شدن آب های سطحی و آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی در این شهر دانست و گفت: خطوط انتقال ایجاد شده برای جمع آوری آب های سطحی جوابگو نیست و کنترل این مساله مستلزم اجرای طرح بزرگی برای تغییر شبکه است.

وی افزود: در اهواز باید کانالی ایجاد شود که در دفع آب های سطحی مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان همچنین با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی مساکن مهر و نظارت جدید بر اجرای این پروژه ها در خوزستان اظهار کرد: نظارت عمومی بر سر پروژه های مسکن مهر وجود دارد و نظارت عالی هم با سازمان نظام مهندسی است که لازم است این نظارت ها به خوبی انجام تا مشکلی پیش نیاید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.