آلایندگی باعث مشکلات تنفسی شهروندان آبادانی شده است

عصر جنوب: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان بر لزوم نوسازی هر چه سریع‌ تر فاز دوم پالایشگاه آبادان تاکید کرد.

سید احمد موسوی‌ آزاد از کاهش آلایندگی هوای شهر که سبب ابراز نارضایتی مردم شده به عنوان دلیل انجام این کار نام برد و گفت: موضوع انتشار بوی بد ناشی گازهای فراری که به دلیل تقطیر در اتمسفر ایجاد می‌شود قصه‌ای قدیمی برای مردم و شهر آبادان است.

وی افزود: این گازهای فرار، بیشترین آلایندگی را در سطح شهری ایجاد کرده که گاها با مشکلات تنفسی و ایجاد سوزش در گلو بروز می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اظهار کرد: اخیرا موضوع جدیدی در بحث عوارض ناشی از انتشار آلاینده‌های پالایشگاه آبادان پدید نیامده است.

موسوی آزاد ادامه داد: در روزهایی که به دلیل شرجی بودن، جریان هوا کمتر وجود دارد این آلایندگی‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در چند روز گذشته نیز به دلیل شرجی بودن هوا، آلایندگی‌ها امکان فرار در فضا را کمتر پیدا کرده و از این‌رو بیشتر نمود داشته و مردم آن را بیشتر احساس کرده‌اند.

موسوی‌آزاد بار دیگر با تاکید بر ضرورت نوسازی هر چه سریع‌تر فاز دوم پالایشگاه آبادان با هدف کاهش آلایندگی‌های منتشره در هوا که سال‌های سال است مردم آبادان با آن دست به گریبان هستند، گفت: در گفت‌وگو با مسئولان پالایشگاه آبادان، آنان از در اختیار نداشتن اعتبارات لازم به عنوان دلیل اصلی عدم نوسازی فاز دوم پالایشگاه آبادان نام برده‌اند.

این مسئول افزود: با توجه بر ضرورت تامین و پایداری سلامت شهروندان به عنوان وظیفه اصلی مسئولان، باید هر چه سریع‌تر در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی در خصوص مجتمع پتروشیمی آبادان نیز اظهار کرد: این مجتمع باید در خصوص کنترل آلایندگی اقداماتی را به انجام رساند اما در بحث کنترل آلایندگی، زمانی که یک واحد صنعتی به مدت یک سال توانست این آلایندگی واحد متبوعه‌اش را کنترل کند می‌تواند از ما تاییدیه بگیرد که در این زمینه کنترل‌های مقطعی مورد تائید ما نیست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.