عامر کعبی: بی شک امنیت و عزت و اقتدار ما مدیون رهبری فرزانه امت است

رسانه خبری اروندپرس با هدف آشنایی با کاندیداهای برجسته استان خوزستان بنا دارد با درج گفتگوهایی با این عزیزان گامی موثر در شناخت جامعه با آنان بردارد.در این راه نیازمند همکاری و تعامل کلیه کاندیداهای استان خوزستان هستیم و بر این باوریم که این حرکت ما به نفع مردم حوزه های مختلف انتخابیه در استان خوزستان می باشد.

گفتگویی با آقای دکتر عامر کعبی ؛ استاد دانشگاه و کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبادان ترتیب داده ایم که توجه شما را به متن این گفتگو جلب می نماییم.

ابتدا تشکر می کنم که حاضر به گفتگو با رسانه خبری اروندپرس شدید.اولین پرسش من اینه که دکتر عامر کعبی با چه هدفی وارد میدان انتخاباتی شده است؟

دکتر عامر کعبی: بسم الله الرحمن الرحیم. بنده هم تشکر می کنم از جنابعالی که این گفتگو رو ترتیب دادید.بی شک هدف بنده و بسیاری از کاندیداهای این دوره مرتفع نمودن نیازهای قانونی و برحق مردم خوب آبادان است.

از نظر شما ویژگی های یه نماینده خوب چه مواردی است؟

دکتر عامر کعبی:نماینده خوب پیش از هرچیز باید آراسته به صداقت باشد.احترام گذاشتن به آرای مردمی که به او رای داده اند و حتی آن هایی که به او رای نداده اند از جمله صفات ارزنده ای است که هر نماینده باید از آن برخوردار باشد.موضوع دیگر که باز هم مرتبط با اخلاق و اخلاق مداری است آن که شخص نماینده از نظر ویژگی های اخلاقی و مردم دارانه ؛ پس و پیش دوران نمایندگی اش قابل تفکیک نباشد.شجاعت و صلابت و تعهد و اخلاص داشته و پایبند به هدف باشد.راست گفتن به مردم و پرهیز از دروغگویی در جوهره ی وجودی داشته باشد. وعده های پوچ و دور از دسترس به مردم ندهد.من فکر می کنم نماینده ی خوب رو میشه از نوع و شیوه های تبلیغاتی اش در دوره تبلیغات انتخاباتی اش هم تا حدودی شناخت و آن پرهیز جدی از شعارهایی است که در حیطه ی مسوولیت و وظایف او قرار ندارند.

خیلی مایلم که دیدگاه تون رو درباره ی سه نماینده ی فعلی آبادان به صراحت بفرمایید.

دکتر عامر کعبی: نمایندگان فعلی ؛ منتخبین مردم هستند بنابراین ما وظیفه داریم به این عزیزان احترام بگذاریم.قطعا این مردم آبادان هستند که عملکرد این سه عزیز را ارزیابی خواهند کرد.حتما مردم با آراءشان نسبت به نمایندگان فعلی حوزه انتخابیه آبادان پرسش شما را پاسخ خواهند داد.بنده معتقدم که آبادان بخاطر احاطه ی مشکلات فراوانش نیازمند نمایندگانی بوده و هست که لحظه به لحظه وقتشان را صرف رسیدگی به انبوه مشکلات مبتلا به ؛ با نگاهی کارشناسانه ؛ دلسوزانه و متعهدانه نمایند . هماهنگی بین سه نماینده ی آبادان در کاهش مشکلات و معضلات موجود کارساز خواهد بود.نمایندگان آبادان موظفند که مسایل حوزه انتخابیه خود را آسیب شناسی کنند تا در کمترین زمان و بیشترین اثر بتوانند درصدد رفع آنان برآیند. بی تردید نمره دادن به سه نماینده فعلی توسط مردم و پای صندوق های اخذ رای معین خواهد شد.بنده بعنوان یک شهروند عرض می کنم که نمایندگان فعلی آبادان در مواردی قدرتمندانه عمل کرده اند که جای تقدیر دارد ولی نقطه ضعف عمده ی هر سه ؛ ناتوانی در کار گروهی و نداشتن روحیه تعامل با یکدیگر بوده است.

:مشخصا موارد ضعف سه نماینده ی فعلی آبادان رو در چه مواردی می دونید؟

دکتر عامر کعبی:مشخصا به انتصاب های غیر بومی و در عین حال نامناسب می تونم اشاره کنم. آن هم در منطقه ای که مملو از نیروهای ارزشمند و کاردان و تحصیلکرده بوده و هست.واقعا من دلیل عدم استفاده از این نیروهای پرتوان بومی رو نمی دونم و این رو بعنوان یک ضعف بزرگ ارزیابی می کنم.معتقدم که باید از تجربیات استفاده ی بیشتری کرد و نگذاریم نیروهای ارزشمند بومی شهر رو ترک کنند.نماینده این موقعیت رو داره که در این مسیر ورود کند و هدر دادن آن به معنای فرصت کشی است که باید از این ظرفیت نماینده بودن به شکل مطلوب و در راستای توسعه آبادان استفاده کرد.دوستانی که الان نماینده هستند بعضا تجربه ی چندین دوره نمایندگی در رزومه شان هست و وضعیت فعلی بی ارتباط با نوع نگاه و عملکرد آنان نیست.

: آیا در صورت موفقیتتان در انتخابات پیش رو ؛ برنامه ای برای تعامل با نمایندگان ادوار آبادان خواهید داشت؟

دکتر عامر کعبی: صد در صد. این عزیزان دارای تجارب گران باری هستند که باید از وجودشان در اتاق فکر استفاده کرد.در سایه این تعاملات می توان خدمات شایانی به آبادان ارائه داد.

:دکتر عامر کعبی چه ویژگی هایی در خود می بینند که موجب خواهد شد مردم به آن ها توجه کنند؟

دکتر عامر کعبی: صداقت؛ صراحت و اعتقادی که به اهداف خود دارد.بنده انگیزه ی فراوانی برای خدمت به مردم دیارم دارم.دانش لازم رو هم دارم.منظقه آبادان و مردم آن را بخوبی می شناسم چون رابطه ی نزدیکی با مردم دارم.اینها همگی ابزارها و ویژگی هایی هستند که می تونم با کمک آنها به آبادان و آبادانی خدمت کنم.

می خوام قدری درباره ویژگی های علمی شما بدونم.

دکتر عامر کعبی: بنده در رشته ریاضی کاربردی فارغ التحصیل شدم.بیست سال سابقه تدریس در دانشگاه دارم.افتخار بنده این است که از جامعه دانشگاهی کشور هستم.مقالات متعددی در زمینه ی ریاضی کاربردی؛ حمل و نقل ؛ بهینه سازی ؛ تحقیقات و عملیات و مدیریت انجام دادم.چندین مقاله و ترجمه از بنده به چاپ رسیده و منتشر شده است.در کنفرانس های مختلفی حضور جدی داشتم.طی این سال ها موفق شدم با ارائه مقالاتی به ایجاد و تقویت رابطه بین دانشگاه و صنعت کمک کنم.اعتقاد دارم که در سمت و سویی باید حرکت کرد که علم را به یک پدیده ای که متضمن تولید و افتخار باشد تبدیل نمود.نگاه بنده تقویت شرکت های دانش بنیان و توسعه ی موضوع فناوری است که این ها در صورتی ممکن خواهد بود که قوانین مربطه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

:دکتر عامر کعبی بعنوان یک نخبه علمی آیا در دنیای سیاست هم تجربه کافی و کارایی لازم رو دارد؟

دکتر عامر کعبی:امیدوارم که همین طور باشد.

مشی سیاسی شما چیست؟

دکتر عامر کعبی:با افتخار اعلام می کنم که تابع بی چون و چرای ولایت فقیه هستم.اعتقاد دارم که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله قوانین مترقی موجود در جهان است و این قانون می تواند تمامی نیازهای کشور رو پوشش و حمایت کند.بنده در راستای قانون حرکت می کنم.رهبری فرزانه و دانشمند ما توانسته است جامعه و کشور را از گزند حملات و ترفندهای دشمنان استقلال ایران ؛ مصون بدارد. بی شک امنیت و عزت و اقتدار ما مدیون رهبری فرزانه امت است.مشی حرکتی ما در همان جهتی است که منافع ملی ما قرار دارد.

شما چقدر به دسته بندی های سیاسی موجود در کشور اعتقاد دارید؟

دکتر عامر کعبی: با آن دسته از گروه ها و تشکیلات سیاسی که قانونی هستند مشکلی نداریم اما اینکه خودم را به جناحی خاص محدود کنم خیر چنین تفکری ندارم و قطعا اندیشه جناح های مختلف قابل احترام هستند و تا مادامی که با اهداف انقلاب و خون شهدای گرانقدرمان و منافع ملی زاویه نداشته باشد احترام خواهم گذاشت.

اصلاح طلب ؛ اصولگرا و یا جریان اعتدال. علاقمندم نزدیکی خودتان با این جریان ها رو مشخصا اعلام کنید.

دکتر عامر کعبی: هر جریانی که بخواهد از ما در انتخابات حمایت کند استقبال می کنیم اما اینگونه نیست که بخاطر آرای بیشتر از جریان یا جریان هایی استمداد بطلبیم. افکار انحرافی سم است و قطعا جریانی که آلوده به تفکرات غلط و مسموم باشد به هیچ عنوان در نگاه ما جایی ندارد.من نوعی نماینده حزب و طیف و جریانی خاص نخواهم بود و انشاالله نماینده ی مردم خواهیم بود.

بیش از پنجاه نفر در حوزه انتخابیه آبادان تایید صلاحیت شده اند.آیا این آمار نگران کننده نیست؟

دکتر عامر کعبی: خیلی خوبه و خوشحالم از اینکه این تعداد هستند و اگر بیشتر هم کاندیدا می شدند باز هم بهتر بود. معتقدم تنور انتخابات باید گرم و گرم تر باشه تا حضور مردم پر رنگ تر از همیشه باشد.

:نام شما شباهت با نام یکی دیگر از کاندیداهای حوزه انتخابیه آبادان دارد. برای پیشگیری از بروز اشکال چه تدبیری اندیشیده شده است؟

دکتر عامر کعبی : البته هنوز اسامی قطعی کاندیداها اعلام نشده است ولی اگر انشاالله بنده هم جزو آنان باشم در صورت برخورد با چنین وضعی حتما اعلام راهکار خواهیم داد . بنویسند عامر کعبی.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • با سلام انشاالله موفق باشند نکته ای که در ایشان می بینم در وظایف نمایندگی می گنجد و ایشان بر وظایف نمایندگی تاکید دارند