میزان گرد و غبار در اهواز به ۲۲ برابر و در آبادان به ۶۶ برابر حد مجاز رسید/ تندبادهای شدید تا پایان هفته ادامه دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: میزان گرد و غبار در اهواز ۲۲ برابر و در آبادان ۶۶ برابر حد مجاز رسید/ تندبادهای شدید تا پایان هفته ادامه دارد

 

شدت گرد و غبار در اهواز به بیش از ۲۲ برابر حدمجاز رسید.

شهریار عسکری سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: میزان گرد وغبار در ساعت ۲۱ درشهر اهواز به دو هزار و ۲۲۵ میکرگرم بر مترمکعب (۱۴ برابر حدمجاز) و عین دو (ورودی غربی اهواز) به سه هزار و ۳۴۱ میکروگرم بر مترمکعب (۲۲ برابر حدمجاز) رسید.
وی افزود: شدت گرد و غبار در همین زمان در شهرهای ماهشهر به دو هزار و ۲۳۴ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد به یک هزار و ۱۳۱ میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر ۶۲۰ میکروگرم بر مترمکعب، شوش ۵۵۰ میکروگرم بر مترمکعب و آبادان به ۱۶۱ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.
حدمجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

*تداوم گرد و خاک
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز از وقوع تندباد و گرد و غبار در تعدادی از شهرهای استان خبر داد و گفت: پدیده تندباد و گرد و غبار تا آخر هفته در برخی شهرهای استان رخ می دهد.
کوروش بهادری افزود: تندباد لحظه ای و گرد و بار در ساعت های اخیر در شهرهای بستان، اهواز، گتوند، شوشتر و شوش باعث کاهش دید شده است.
وی با اشاره به پیش بینی و اطلاع رسانی این وضعیت در آخرین اطلاعیه هواشناسی، افزود: این پدیده کوتاه مدت است و تا چند ساعت باعث کاهش دید افقی می شود و بعد از آن فروکش می کند.
بهادری همچنین گفت: تا آخر هفته خلیج فارس نیز مواج خواهد بود و با توجه به حضور صیادان توصیه می شود که تمهیدات لازم دیده شود.
بر اساس این گزارش، عصر امروز دزفول و اندیمشک نیز با تندباد مواجه شده به طوری که باعث قطع چند ساعته برق شده است.
تندباد، رگبار و گرد و غبار از اوایل هفته جاری در تعدادی از شهرهای استان آغاز شد که در ابتدای هفته این پدیده شهرهای شمالی و شرقی را درگیر کرده بود.

میزان گرد و خاک در هوای آبادان به ۶۶ برابر حد استاندارد رسید

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت:میزان گرد و غبار در ساعت ۲۳ سه شنبه به ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب و بیش از ۶۶ برابر حد استاندارد رسید.

سید احمد موسوی آزاد در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کیفیت هوا در آبادان در وضعیت خطرناک قرار دارد از مردم خواست به دلیل آلودگی هوا از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.
کانون های گرد و غبار منشا داخلی و خارجی دارند که بیش از ۶۷ درصد آن مرتبط با منشاء خارجی است.
تند باد و گرد و خاک منتشر شده در هوای آبادان و خرمشهر در سه شنبه شب ، مردم این دو شهر را غافلگیر کرد و باعث کندی تردد خودروها و قطعی برق در برخی از مناطق شد.
بنا به اعلام هواشناسی خوزستان پدیده تندباد و گرد و غبار تا آخر هفته در برخی شهرهای استان رخ می دهد.
بر اساس اطلاعیه هواشناسی خوزستان این پدیده کوتاه مدت است و تا چند ساعت باعث کاهش دید افقی می شود و بعد از آن فروکش می کند.

 

پدیده شرجی و تندبادهای شدید تا پایان هفته جاری در برخی شهرهای این استان تداوم خواهد داشت
مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان گفت: پدیده شرجی و تندبادهای شدید تا پایان هفته جاری در برخی شهرهای این استان تداوم خواهد داشت.

کوروش بهادری اظهار کرد: به دلیل ادامه جریانات گرم و مرطوب، تا آخر هفته جاری پدیده شرجی در شهرهای نوار ساحلی و شرق استان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: وجود جریانات ناپایدار در جو نیز می‌تواند باعث وزش تندبادهای شدید، رگبار و رعد و برق در برخی شهر‌ها به ویژه نقاط مرتفع و شمالی خوزستان شود. وقوع این تندباد‌ها از اواخر وقت امروز پیش بینی شده و تا آخر هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان تصریح کرد: تندبادهای فوق امکان دارد تا از کانون‌های محلی خوزستان فعال شده و در نتیجه همراه با گرد و غبار باشد.

بهادری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با دمای هوای ۴۴ درجه سانتیگراد و دهدز با دمای هوای ۱۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای خوزستان بودند.

وی در پایان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود دمای هوای اهواز امروز حداکثر به ۴۳ درجه سانتیگراد و فردا نیز حداقل به ۲۴ درجه سانتیگراد برسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.