قهرمانان ملی و بین‌المللی آبادان تجلیل شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با حضور جمعی از مردم و مسئولان آبادانی، دومین همایش تجلیل از قهرمانان ملی و بین المللی در محل سینما نفت آبادان برگزار شد.

امشب در آئین باشکوه دومین همایش تجلیل از قهرمانان ملی و بین‌المللی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، امام جمعه آبادان و معاون اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، جمعی دیگر از مسئولان، پیشکسوتان و اهالی ورزش و مردم ورزش‌دوست آبادانی در محل سینما نفت آبادان حضور داشتند.

برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز و سپس با مجری‌گری «جواد خیابانی» از مجریان توانمند و مطرح کشورمان با همراهی خبرنگار و مجری جوان سیمای مرکز آبادان «علی عرب‌زاده» ادامه یافت.

پخش چند کلیپ از برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف در آبادان از دیگر برنامه‌های این همایش بود که با اجرای چند موسیقی توسط خواننده آبادانی مطرح کشورمان «فرزاد دزدمه» حال و هوایی دیگر پیدا کرد.

فراخوانی پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی آبادان برای اعطای جوایز ورزشکاران ملی و بین‌المللی از جمله آیتم‌های مطرح این همایش بود که با تشویق‌های مستمر و خوب مردم فهیم و ورزشکار و دوستدار ورزش آبادان همراه بود.

 

پیمان ادیبی رئیس اداره ورزش  جوانان آبادان در این همایش   اظهار کرد: این همایش در راستای تقدیر و تجلیل از کار بزرگ و ارزشمند ورزشکاران آبادانی که افتخار و سربلندی را برای شهر و میهن اسلامی به ارمغان آوردند، برگزار شد.

وی افزود: تشکیل شورای ورزش آبادان یکی از کارهای ارزشمند در راستای پیشرفت ورزش شهر بود، شورایی که بیش از پنج سال و ۹ ماه از تصویب آن گذشته بود اما هیچ اقدام عملی در کار نبود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در ارتباط با طرح جامع ورزش آبادان اظهار کرد: فعال‌سازی هیئت‌های ورزشی، تدوین آئین‌نامه مدیریت ارزشیابی عملکرد و تشکیل کمیته استقبال از قهرمانان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در زمینه تقویت و توسعه فعالیت‌های ورزشی در آبادان به شمار می‌رود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان تصریح کرد: اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی ورزشی یکی از مصوباتی بود که بر اساس آن مکان‌های بلااستفاده و نیمه کاره به مکان‌های ورزشی مورد استفاده تبدیل شد.

ادیبی یادآور شد: ساخت خانه کاراته، سالن چند منظوره شادروان غلامحسین مظلومی و تکمیل و تجهیز خوابگاه ویژه داوران با ۷۰ تخت با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بود.

وی متذکر شد: کار محوطه سازی مجموعه ورزشی شهید قنوتی (سالن کوثر) اعم از جدول‌گذاری، سنگ فرش و آسفالت توسط اداره کل ورزش و جوانان خوزستان انجام گرفت.

ادیبی ساخت و بهره‌برداری از مهمان‌سرای ویژه داوران در محل مجموعه ورزشی دهداری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ورزش آبادان خواند.

وی اظهار کرد: با انجام این مجموعه برنامه‌ها و همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورزش آبادان به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.

به گفته وی با برپایی همایش تجلیل از قهرمان ملی و المپیکی، در سال جاری بیستمین اقدام ورزشی به عنوان اولین‌ها در سطح کشور در آبادان رقم خورد که شامل برپایی مسابقات، همایش‌ها و آئین‌های مختلف ورزشی می‌شود.

 

«رضا باقرزاده» قهرمان چندین دوره مسابقات آسیایی و جهان در رشته پرورش اندام، «علی رستمی» قهرمان آسیا و جهان در رشته پرورش اندام، «حسین وفایی» قهرمان بیلیارد جهان، «محمد شنانی» قهرمان پاراالمپیک آسیا در رشته جودو، «نامدار اسدی» قهرمان مسابقات اپن باکو در رشته کشتی، «سروش امیری‌نیا» قهرمان تنیس روی میز جهان، «عباس هاشمپور» مربی تیم قهرمان آسیا در رشته  فوتبال ساحلی، «فاطمه برقول» قهرمان شطرنج نابینایان جهان و ملی، «طاهره اسلامی قهرمان بیلیارد کشور و نخستین زن مسلمانی که جواز ورود به مسابقات جهانی را دریافت کرد، «پگاه حسامی» مربی تیم کاراته قهرمان کشور، «محمد جعفری» قهرمان جودو کشور، «مرتضی شنانی» قهرمان تکواندو کشور، «سید ایوب موسوی» قهرمان وزنه برداری کشور و «حمید دریسی» قهرمان ملی پرورش اندام قهرمانان ملی و بین المللی آبادانی بودند که در این همایش از آنان تجلیل شد.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.