از طرح ۵۵۰هزار هکتاری در خوزستان تا طراحی معماران اسپانیایی برای صحرای عربستان

عصر جنوب: استودیو معماری اسپانیایی “فوروارد تینکینگ آرکیتکچر” روشی برای تبدیل شبه جزیره عربستان با شرایط محیطی نامهربان این منطقه به یک هاب کشاورزی جهانی از طریق ایجاد ارتباط بین بیابان، انرژی تجدیدپذیر و شیوه کشاورزی هیدروپونیک – فن کاشت گیاهان بدون خاک – را مد نظر قرار داده است.
استودیو معماری اسپانیایی “فوروارد تینکینگ آرکیتکچر” روشی برای تبدیل شبه جزیره عربستان با شرایط محیطی نامهربان این منطقه به یک هاب کشاورزی جهانی از طریق ایجاد ارتباط بین بیابان، انرژی تجدیدپذیر و شیوه کشاورزی هیدروپونیک – فن کاشت گیاهان بدون خاک – را مد نظر قرار داده است.

پروژه اُآکسیس بیش از ۱,۴۴۷,۷۹۵ مایل مربع از زمین های شنی را با یک سیستم هیدرپونیک مدولار عظیم که انرژی خورشیدی تولید خواهد کرد و از یک سیستم حمل و نقل زیرزمینی برای انتقال محصولات به شهرهای مجاور استفاده می کند، پوشش خواهد داد.

 

 

حالا با مقایسه این طرح با هم سری بزنیم به  طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان، بخشی از آن اجرا شد اما در ادامه با مشکلاتی مواجه شد و به حالت نیمه متوقف درآمد.

مسئولین می گویند این طرح شامل ۸۰۰ هزار هکتار می شود که بخشی از آن اجرا شده بود و در حال حاضر  با ۵۵۰ هزار هکتاراراضی برای تسطیح کانالهای زه کشی همه مقدمات اجرایی این مهم فراهم شده است.

از مسئولین امر انتظار داریم با توجه به این که یکی از قول های اصلی رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان احیای این طرح بود و مسئولین استانی  پرداخت قسط اول از صندوق توسعه را تائید کرده اند و می گویند کار در حال انجام است لطف کنند تصاویری از  طرح مدنظر منتشر و در اختیار رسانه ها قرار دهند تا مردم با جزئیات بیشتر این طرح آشنا و در روند امور قرار گیرند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.